Vad gjorde du med din utrustning idag?

GoranC

Aktiv medlem
Ny trevlig bekantskap
Egen billig julklapp direkt från Frankrike
Fungerar över förväntan, inte alls så dumt med ett par smala pistlagg i stenhård konstsnöpist

Senast ändrad:

erik_lagg

Aktiv medlem
JalonD sa:
erik_lagg sa:
Bästa jag sätt på länge! Perfekt för en mer permanent lösning för vallandet. Har du något mer spännande för att slipa kanterna?
Kul att du gillade mitt hemmafix. Har en liten hemmagjord pryl för att hänga kanterna - inget märkvärdigt men lägger kanske upp ett kort vid tillfälle.

REO

Medlem
Släpade den 2/3 av Japan via tåg, känns som lite strongman-träning ala Magnus Samuelsson skulle ha varit på sin plats!

Snowgod

Medlem
Provsökte ute i snön med min nya transceiver, klart mer lättanvänd än det fornminne jag använt hittills. Inte någon riktig övning när man grävt ner "offret" själv men det känns ändå vettigt att veta hur saker fungerar. Fick dessutom en vettig spade och sond till fyndpris!

Snowgod

Medlem
Vallat och börjat packa inför stundande alpresa. Vallningen utfördes som vanligt i köket, bonusen är att man får ett otroligt bra glid och en fin glans på köksgolvet. Packningen är i det stadiet när skidprylar ligger överallt i lägenheten. Känns väldigt hemtrevligt för en gammal säsongare som jag, man kanske skulle ta in lite löst folk som övernattar på golvet och sprida ut baguettesmulor och sura underställ...

drH

Medlem

Förverkligade en pojkdröm. Fick åtminstone rett ut en sak:

Det var inte bättre förr.

/drH

Mountain_Man

Aktiv medlem

snorkel

Ny medlem

Borrade i fler inserts i gamla favvolaggen. 3 x Dynafit

Skidspetsarna nedåt (som sig bör)

Senast ändrad:

Hawk100

Aktiv medlem
Mountain_Man sa:
Hawk100 sa:
Haha ... stadigt är bara förnamnet ... och tungt, du kan sätta ihop skidorna och använda som skivstång! Men snyggt, bindningarna matcher skidorna riktigt bra. Jag har samma kombo (visserligen med Atomic Tracker) och har funderat på att byta till tech istället ... pga vikten.

Vad satt på innan och varför byter du?

/MM
Det satt på ett par gamla Diamir freeride. Grymma bindningar eftersom de är lätta. Smidiga att manövrera med staven för gåläge och hälhöjning. Enkla att komma i om de har löst ut....
De har bara ett litet, litet (nästan obetydligt) fel. De är ungefär lika vridstyva som ett gammalt bananskal......
Inte för att det spelar någon roll sånna här dagar:
Men tyvärr finns det ju även andra dagar.... :-(

RWD

Medlem
Herkaperka sa:
Vad blev det för montering på dom. Konstiga på S7 HD är ju när allmountainlinjen är längre fram än freeride. Läste på blister att de rekomenderade lite tyngre eller satsande att gå på freeride monteringen.

RWD sa:
Jag körde på allmountain. Tror det passar mig bättre. Gillar lite frammontering.

iQvistus

Ny medlem
Räknas nycklarna till takboxen och takräcket till utrustning?
I vilket fall så behövde jag en schniceigare nyckelring så jag grävde fram paracorden.

Snöstorm och mest stängt, så passade på att prova och köpa nya pjäxor. Salomon MTN Lab.
Som uppföljning blev det att justera sullängden på alla bindningar.
Provåkning i morgon. :)

Realmode

Medlem
Letat bortblåsta skinn, bahh :(

Inget bra flyt med å hitta dom inte, fick dyka i bra å ha lådan istället, attans nära å passa direkt fast de nog vart skurna för ca 10 år sedan :p

Realmode

Medlem

Telemark i ett nötskal, :| man måste ha med en påse prylar överallt. I dag gick det inte att finåka lite tunt eftermiddags halvslask utan att rycka gängorna ur en fjäder. Till råga på allt har dom slutat göra röda tuber? :/

Lenz

Aktiv medlem
Såg fram emot ett kanon åk från toppen av flegere i Chamonix. I tre veckor snart har mina Rottafella r8 fått utstå det mesta och har klarat av allt med bravur. I dag var det slut på det roliga då ena kabel gick av på bindningen, tyvärr i det brantaste partiet och jag fick mig en rejäl åktur med en sträckt muskel på baksida lår som ett brev på posten. Detta får bli den sista resan för mina skidor då ett par nya ska inhandlas i sommar och då med en bindning från 22 design. Rottafella aldrig mer!!

Lenz

Aktiv medlem
Senast ändrad:

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp