Vad gör vi istället?

Vad gör vi istället?
Ska det åkas Rax vill jag absolut vara med! När, var och hur? Jag SKA testa denna revolutionerande uppfinning!:D

Vad gör vi istället?
Den här tråden har ju varit tämligen intern, uppriktigt talat så skiter jag, mest bildligt, i era kastruller, bacon och gifflar. Kanske mest för att jag har inte riktigt känt mig bjuden på festen, om jag säger så.

Men nu, när någon hojtar Rax (RaxSki from Austria, the most controversial ski), då känns det som man är en i gänget. Jag fixar dippankort till alla som vill in på O´learys.

Vad gör vi istället?
G-arle sa:
Ding ding ding! We have a wiener! Givetvis måste rax testas!
@Heddious nu styr du upp det här!
gör det själv! på den tiden Rax hade sin storhetstid här i forumet var jag fortfarande en anonym lurker.

HeLium sa:
Den här tråden har ju varit tämligen intern, uppriktigt talat så skiter jag, mest bildligt, i era kastruller, bacon och gifflar. Kanske mest för att jag har inte riktigt känt mig bjuden på festen, om jag säger så.

Men nu, när någon hojtar Rax (RaxSki from Austria, the most controversial ski), då känns det som man är en i gänget. Jag fixar dippankort till alla som vill in på O´learys.
ärligt talat så är jag tacksam om det kommer in folk som kan av-internisera det värsta i den här tråden, jag själv tappade kollen för typ en sida sedan. någonstans kring gifflarna..

men funkar verkligen dippan-kort på O'Learys?

Senast ändrad:
Vad gör vi istället?
Jag tror alla har tappat kontrollen litegrann, ingen har varit med på allt och förvirringen är som sagt närvarande lite här och där.
Känner att jag mest är medbjuden på festen för att jag lyckligt nog kan kalla
@heddious för kompis, så välkommen in i en intern/ointern värme
@helium!

Rax verkar ju helt fantastiskt att testa - HUR får man tag på dem?

Senast ändrad:
Vad gör vi istället?
Heddious sa:
G-arle sa:
Ding ding ding! We have a wiener! Givetvis måste rax testas!
@Heddious nu styr du upp det här!
gör det själv! på den tiden Rax hade sin storhetstid här i forumet var jag fortfarande en anonym lurker.
Det är inte min grej att styra med saker.

@Helium kastruller må vara internt men bacon och gifflar är universella sanningar, givetvis är du välkommen på dumheter. Alla ska med osv.

@charliethon man väntar på att Hedda ska fixa :)

Vad gör vi istället?
kan någon förklara varför jag förväntas fixa saker hela jäkla tiden? räcker det inte med att jag (och Simon och Johan) håller igång sajten? vaVAvaVAva?!!!1

Vad gör vi istället?
Någon måste väl ha ett par avdankade skidor som kan offras? Jag har lite rostfri plåt, en vinkelkap och för mycket fritid, borde ju räcka för att bygga sig ett par Rax?

@Heddious, Med ett uppdrag följer fler och så vidare :-P

Vad gör vi istället?

@ohellsing, jag har pappas gamla Elan på 210 stolta centimetrar liggandes någonstans. Med lite vinkelkapande och plåtslagande borde de vara som klippta och skurna för att bli framtidens Rax?

Vad gör vi istället?
Jag tänker att Rax (RaxSki from Austria, the most controversial ski) kanske har sina förtjänster med sina metallprofiler i den blå decemberisen i toppen av Gustav.

I övrigt - det enda som är universellt är just dippankortet och förutom möjligen paniken av att inte ha ett, så varför skulle det inte funka så enkelt etablissemang som O´learys? Vakten kommer ju bli svinimponerad.

För övrigt kan jag bidra med ett par K2 GS Triaxial 208cm från 1993 (radien mäts inte i meter utan antalet år) till eventuella hemmabyggen.

Senast ändrad:
Vad gör vi istället?

@OHellsing Jag har min systers gamla blades hemma jag kan offra!! sitter en sån gammal bindning man spänner fast pjuxen på, så de är totalt livsfarliga och utomordentligt prefekt gjorda för detta ändamål! (RaxSki2.0 from Austria, the undeniable most controversial ski)

Senast ändrad:
Vad gör vi istället?

@HeLium, enda gången jag "åkt" blades var när det spelades "bladesboll"! (Fotboll på blades, en herrans mängder öl på en "snöig" parkering, hamnade bollen ute på asfalten brydde man sig inte om att ta av sig "skidorna")
Känner ju att jag måste försvara mig här:P

Vad gör vi istället?
Jadin, HeLium och Charliethon.
Någon av er som bor i närheten av Uppsala? Känns som att det är ett större projekt än nödvändigt om det ska skickas långa Elan kors och tvärs över vårat snöfattiga (men tydligen ubåtstäta) land.

Jibberisch, är det så att du har hittat en sponsor åt din Nautilus 2.0?

Vad gör vi istället?
Hahaha,
@ohellsing!

Några studenter som försöker sälja sin ubåt verkar det som iallafall. Tydligen hamnat i blåsväder. (Jag tyckte den blocket-annonsen var sjukt rolig)

Nae, tyvärr inte. Håller skuta lite längre söderut än så.

Vad gör vi istället?
kan någon förklara vad ubåtar och gifflar har med skidfestarhelgen att göra?

och ja, gifflar med G. och med r på slutet.

(här presenterar jag ett potentiellt problem, och så börjar ni prata om annat. vad är det för stil va? vaVAvaVAA??!!!1)

Senast ändrad:
Vad gör vi istället?
Timmm sa:
Nej TFJ/Nitro filmvisningen sker även den numer på officiella testet i lindvallen
men daaaaarn it!
håhå jaja, Lindvallen (Vindvallen, le sigh) då alltså.. eller nån som vet om Trysil brukar vara nåt att ha på försäsong? eller är det dags att vända blicken norrut mot Hemavan?

Senast ändrad:
Vad gör vi istället?
Nä men Lindvallen dårå, eller? Nu har ju både TFJ och choklad-Max reroutat sina happenings dit.. och förr eller senare börjar det väl snöa också. :)

Vad gör vi istället?
Heddious sa:
Nä men Lindvallen dårå, eller?
grumpy-cat-no-1.jpg

Vad gör vi istället?
Heddious sa:
Timmm sa:
Nej TFJ/Nitro filmvisningen sker även den numer på officiella testet i lindvallen
men daaaaarn it!
håhå jaja, Lindvallen (Vindvallen, le sigh) då alltså.. eller nån som vet om Trysil brukar vara nåt att ha på försäsong? eller är det dags att vända blicken norrut mot Hemavan?
Vi har väl inte sådär massvis med snö här heller direkt, men det kommer väl. Ändå en månad kvar till sagda datum. Men vad är det för fel på Lindvallen? Jag har då aldrig varit i Sälen-området, så jag har som svårt att förhålla mig till de olika skidsystemen.

Ska i vilkaet fall som helst dit (tror jag) på Lucia för ett skidlärartest, så om inte annat får man väl se då.

Vad gör vi istället?
Hasse_Lindborg sa:
Ja men det har väl ingen betydelse? Bättre snö, bättre berg, billigare öl?
Nån måste ju sköta sajten, duh :D

Corin sa:
Vi har väl inte sådär massvis med snö här heller direkt, men det kommer väl. Ändå en månad kvar till sagda datum. Men vad är det för fel på Lindvallen? Jag har då aldrig varit i Sälen-området, så jag har som svårt att förhålla mig till de olika skidsystemen.

Ska i vilkaet fall som helst dit (tror jag) på Lucia för ett skidlärartest, så om inte annat får man väl se då.
Eh, inget specifik fel egentligen, mer än att Stora Backen i Tandå lutar ungefär dubbelt så mycket som Gustavbacken i Lindvallen, och att det blåst småspik varenda gång jag varit där så mina tår och min nästipp drabbas av permafrost bara jag tänker på det. :)

Vad gör vi istället?
Heddious sa:
Jarle sa:
Kan du inte komma med nåt alternativt förslag istället åtminstone? ;) Konstruktivitet du vet.
Btw, trevligt att du dissat ditt ghetto-nick hehe.
Ska vi åka dit måste vi ha en mindre bil med pampers med oss att dela ut till de som behöver dem. Eventuellt kan vi filma hela spektaklet, ta på oss moderniserade 80-talsoveraller och lägga in en ljudslinga med Loket som rabblar lådnummer i en sövande takt. Problemet blir väl att vi själva behöver alla blöjor då. Lösning?
Angående nicket så är det konstruktivt så det räcker för ett tag framöver.

Tillbaka
Topp