Vad göra på nyår i Åre ?

heje

Ny medlem
Vad göra på nyår i Åre ?
Hej !

Vi e ett glatt gäng på 8 som tänker prova Åre i Nyår... har läst lite om isen och bristen på snö och sååå... undrar nu vad man hittar på när man tröttnat på kylan och isen... ??? Några bra förslag ? vart går man på kvällen ??

Vi ses kanske på Tott ?, vi ska bo i SIF lägenhet i huset intill.

:-) Heje

Vad göra på nyår i Åre ?
Hej!

Har vistats i Åre ett antal nyårsaftonar. Jag har några erfarenheter jag kan bjuda på. Om ni vill gå ut på nyår: Beställ biljetter i tid, dom tar slut. Dom är också dyra så överväg en trevlig middag hemma med allt vad det innebär. Nyårssupéer för hundratals kronor brukar inte vara vad det lovas. Discot efter supén är som vilket disco somhelst. Vi brukade skjuta raketer efter vägen istället för att gå ut, det var roligare. Akta fönsterrutor och husfasader, raketerna är inte att lita på ! En rolig grej på nyår är också att ta med pressenning eller pulkor och gå upp för en lagom brant backe och åk ner. Typ storslalombacken. Och kom ihåg, om ni ska åka någonstans med taxi på nyår: beställ den dagen innan, taxibilarna tar slut. Hmm... Det var allt tror jag. Det bästa tipset av alla sparar jag till sist: Skit i festandet. Drick vitamindrinkar och gå upp i ottan och ta första åket. Då är ni i himlen.

Ellers kjempebra!

Vad göra på nyår i Åre ?
De flesta biljetterna till de stora ställena verkar vara slut, men tycker att det är trevligare och roligare att sitta med boysen å girlsen hemma å festa på...

/Eddy

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp