Vad händer i Val thorens?

kalolaina

Ny medlem
Nu har man börjat titta efter alpresor och min polare föreslog Val Thorens. Var i Chamonix härom året, vilket var schysst, men jag undrar hur ligger Val thorens till? är det något att hänga i granen? bra backar? boende? m.m.

Mvh
Carro

Tjenna! Jag var i Val Thorens för två år sedan. Det är stort så du har mycket att välja på. Jag tycker att åkningen var kanon när jag var där, fast jag gillar inte fransoserna.

"Snowboarders" brukar hålla till i La Masse, fin puder och branta sidor. Byn är väl inte så mysig men vem bryr sig...
Mycket bra åkning men tar ett tag att hitta

Hälsningar 4* VT

val Val Thorens e lite amatör om du frågar mig......satsa på nått riktigt grymt......typ zermatt

funderar oxå på att dra till val thorens en vecka ganska tidigt typ v1, v2
åker med ucpa, va me dom till chamonix i vintras å d va jävligt bra.
valet stor mellan Val Thorens och Val d`Isere, så ja spanar oxå lite info

Teddiii-
Amatör???
Beror väl lite på om man bara åker gröna pister...
Hika lite(5-10 min..) å du hittar godis!
Vi hittade bla en colouir som lutade typ55-60 grader i insteget. Planade ut till 45+.
Vilken åkning!
Dropbara klippor typ 1-10 meter finns det hur mycket som helst!

Val T är suvve!
Det finns all typ av åkning..
Hyr "Frasse" en dag å han visar dej löst fast det inte snöat på veckor. Sen behöver du ju inte honom någe mer;-)

Tveka inte!

Ska själv till Chamonix (4.e gången), men har varot i Val T 2 ggr. och kommer garant.. säkerligen åka tillbaka!

Peace

Senast ändrad:
Jag gillar inte val t riktigt. Känns lite sälen med bara liftar överallt även om det även finns offpist. Har oxå varit i val d och föredrar det. Mycket bättre fallhöjd och effektivare åkning. Har jobbat som skidlärare i verbier och bott i cham två säsonger. Kan verkligen rekommendera verbier. Där har du bra pister och offpist och fallhöjd som slår val t med hästlängder.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp