vad har hänt me freeride

Myrre

Ny medlem
vad har hänt me freeride
okej vi börjar så här, förut här var det mycket mer trevligare, nu är det mest bara tjat och massa gnällande.

ex. blivit ett massa gnäll om ghetto stilen, ex. mycket klageri på Henke.h och hur han klär sig då han åker och på bilder. Att han är en "wigga" stämmer dock inte.

aja nog snackat om det, nu är det också mycket klageri på om nån gör en film som kanske nån gillar då skriver den där snubben som inte gillar den ex. "den sög, ni kan suga _ _ _ m.m . Har ingen hört talats konstruktiv kritik eller vad det heter.

sett många såna där ex. när nån gör en truckdriver på en bild, då säger dom typ " men åå va skabb du sträcker inte ut bög"

bättre om man skriver snyggt men du kan pröva sträcka ut lite mer nästa gång,

aja jag har många fler andledningar att klaga på. Men ja orkar inte skriva alla, för ja tror nog också ni undrar vad som har hänt med freeride.

make love not war.

peace

vad har hänt me freeride
det har, som på många andra forum, tyvärr blivit alldeles för många yngre personer som reggat sig och som förstör forumet genom infantila och oseriösa inlägg...

skall vi skylla på de yngre ouppfostrade snorvalparna eller på deras föräldrar..

...

tips... några bra moderatorer som håller koll och ordning,,, man får EN varning och sedan blir man bannad.. detta är det enda sättet..

exakt så gick det till när www.swebikers.se rensades upp ...

åldersgränser funkar inte.. men varningar och avstängningar .. samt en "tvingad" regestrering som skall innehålla många personuppgifter... inkl. telefonnummer och verifierad adress... då kan man ha koll på riktigt..

(låter kanske lite storebror-ser-dig .. men det är det enda sättet)

det verkar inte finnas så många äldre som orkar bry sig om att uppfostra dessa valpar så detta forum, som så många andra, kommer säkert att förfalla och dö ut pga dessa jävla löss..

/Pinn

vad har hänt me freeride
Helt rätt Pinn... Desto krångligare det är att skriva ett inlägg/regga sig, desto bättre kvalitet blir det eftersom man tänker efter lite mer innan man dra iväg ett "wiggah" till ngn...

Jag skulle gärna ser fler moderatorer, och gärna varningar och "röda kort". Bra idé!

vad har hänt me freeride
Jag håller med helt!
Stämningen på Freeride.se är kass nuförtiden, alla är bara sura och otrevliga.
Jag hänger ganska mycket på sporthoj.com och där är det verkligen super!
Trevligt folk (förutom hd-knuttarna) och bra stämning.

Varför freeride.se har blivit så här dåligt på sistone är svårt att svara på, men jag tror det kommit många nya "jibbers" som verkar tro att dom vet allt om allt och när dom ändå är anonyma så får dom chansen att "kaxa" lite villket dom inte vågar i backen..

Och jag skulle också gärna se fler moderatorer, och då menar jag MYCKET mer moderatorer som är flitiga på att städa! Och kanske inte bara forummoderatorer utan även dom andra ställene på freeride.se.
Och var skarpare med varningar här på fr, utdela och utdela!

Sen kan alltid vi hjälpa till genom att rapportera dåliga saker, det brukar funka ganska bra!

/Felix - BigAir

vad har hänt me freeride
Under sommaren har kvaliteten på forumet varit undermålig. Det är inte mycket läsvärt som dyker upp just nu. Jibb-bruset är starkare än någonsin. Förhoppningsvis stiger både stämningen och kvaliteten nu när hösten närmar sig och skidsuget kommer krypande på allvar.

vad har hänt me freeride
Åh, sporthoj är en toknajs sida... Hänge jättemycket där förrut när jag var lite yngre och trånade efter en supermotard... Där snackar vi ett sansat forum. De få gånger jag har rapporterat ngn har jag alltid fått ett svar tillbaka av johan, och snabbt har det gått också. Så Johan gör ju tydligen sitt jobb, det är kanske så att vi användare skall vara lite kräsnare och säga ifrån/rapportera lite mera.

vad har hänt me freeride
Jag håller koll på denna tråd, så kom gärna med mer förslag!

En sak som redan finns men inte används så mycket är
icon_abuse.gif
rapportera funktionen. Då kan vi snabbt avlägsna trådar och svar som inte är schyssta.

Men ett mer utbyggt straffsystem kanske kan bli aktuellt..

vad har hänt me freeride
Enda sättet är att dela upp sidan i en jibb o en storbergsdel, så som det är en svensk, en engelsk del.. Då blir jag med flera troligen mycket nöjda.. Har en tro att storbergsdelen skulle vara en gemytlig plats där man kunde läsa inforika inlägg och få hjälp med vad man nu behöver hjälp med utan att få en massa onödiga svar som "fujative är så jävla balla"....

Men det är min teori

vad har hänt me freeride
Jarle sa:
Enda sättet är att dela upp sidan i en jibb o en storbergsdel, så som det är en svensk, en engelsk del.. Då blir jag med flera troligen mycket nöjda.. Har en tro att storbergsdelen skulle vara en gemytlig plats där man kunde läsa inforika inlägg och få hjälp med vad man nu behöver hjälp med utan att få en massa onödiga svar som "fujative är så jävla balla"....

Men det är min teori
bra förslag!

vad har hänt me freeride
johan sa:
Jag håller koll på denna tråd, så kom gärna med mer förslag!

En sak som redan finns men inte används så mycket är https://www.freeride.se/img/misc/icon_abuse.gif rapportera funktionen. Då kan vi snabbt avlägsna trådar och svar som inte är schyssta.

Men ett mer utbyggt straffsystem kanske kan bli aktuellt..
Johan jag fick blocka BIGAIR för han va sååååå nötig han inproviserar oss så vi ska bli bannade

vad har hänt me freeride
NINTHWARD sa:
asså bigair e en snuski typ...
Skärpning. Detta har inget med tråden att göra. Har du problem ett visst inlägg/svar så maila till info@freeride.se med en kopia av texten så undersöker vi saken. Nu åter till trådens ämne.

vad har hänt me freeride
johan, skulle det vara väldigt krångligt att dela upp sidan i en jibb- och en freeride-del? En möjlighet, dock antagligen väldigt krångligt, är att du skapar något som gör att varje enskild användare blockar/tillåter vissa forum, typ studsmatteforumet, och det med hemmagjorda filmer...

Ett första steg skulle ju vara och köra en rejäl rensning på alla som är under 13/inte har uppgett ålder/är 105 år gamla... Jag skulle gärna kunna höja gränsen till 15 år, man lär knappast bli så mycket mognare när man fyller 14, men förhoppningsvis då man fyller moppe...

vad har hänt me freeride
Jag har inte så mycket kunskap i hur internetsidor sköts men jag har en fundering:
Skulle man inte kunna låta moderatorer eller vad det nu kan tänkas heta godkänna nya forumtrådar innan de läggs ut. Det används ju redan när det gäller bilder, offpisttips och recensioner. Lite trist att man inte får respons direkt men vad f-n hur brådskande är egentligen de flesta inlägg?

Dessutom skulle moderatorerna då kunna hindra att alltför många exakt likadana inlägg skrivs och istället hänvisa till gamla forum. (texskulle vi slippa: "hur ska jag montera mina mantra?" eller "vilka är de fetaste twintipskidorna nästa säsong?")

Slutligen skulle det vara trevligt om det var lite mer genomtänkt vilka forum som hamnade på förstasidan. Kanske kan man även där ha lite kvalitetsgranskning eller i a f olika kategorier, tex senaste inlägg "jib", "freeride" och "övrigt" och sedan två trådar inom varje kategori. (hoppas att jag lyckades göra den sista idén förståeligt)

vad har hänt me freeride
Jag skulle kunna tänka mej ett script som mäter ironihalten i inlägg, presentationer och gästböcker. Plus ett test för att bevisa att man förstår en smula ironi skulle va jävligt behjälpligt.

Sen kan man ju alltid banna alla som spelar poker med enkronor och rappar på swengelska tillsammans med alla från den ironi befriade generationen, det tror jag är grunden till varje bra forum. Då dessa människor är svåra att respektera uppstår oftast mycket irritation bland övriga medlemmar.

Senast ändrad:
vad har hänt me freeride
Krångliga regler för att regga sig och krav på många personliga uppgifter skulle rensa upp en hel del.

Liksom Pinn tror jag på hårdare tag mot missbruk av forumet. Varningssystem och avstängningar borde vara helt givet för ett så stort forum som freeride. Det behövs fler moderatorer!!

Jag har besökt freeride i stort sett dagligen i ca fyra år och nivån har stadigt blivit sämre. Jag vet inte riktigt varför, men jag tror definitivt att det finns ett samband mellan sjunkande åldrar på medlemmar och lägre nivå på forumet. Självklart måste yngre personer få vädra sina åsikter kring skidåkning, men man ska helt klart inte få säga vad som helst. Det gäller givetvis alla användare, oavsett ålder.

vad har hänt me freeride
Som doughboy och pinn redan sagt, många personliga uppgifter som verifieras på något sätt skulle göra att fler unga personer skulle tänka efter innan dom registrerar sig.. Eller åtminstone kanske inte lägger ner tiden det tar att skriva in alla uppgifter så som telefon nr, gatuadress m.m m.m, detta skulle nog rensa upp bland leden..
Men ska man göra om registreringen bör man också se till att dom som redan är registrerade måste fylla i samma uppgifter så man får bort även dom som redan är registrerade..

Det måste städas upp rejält, börjar bli lagom less på att sitta och läsa inlägg som "troublemakern e bäst", "så gay", "fan vad ni e värdelösa" osv osv. kan hålla på hur länge som helst.. Svar som dessa ger absolut ingenting, när det gäller skidor och någon skriver som ovanstående exempel e det oftast så att personen åker på dom skidorna själv och tycker dom e bra.. Men det ger inget till den som verkligen vill veta något om skidorna.. Har man en fråga som man ställer i forumet vill man gärna ha lite utförliga svar om modeller eller vad det nu gäller..

Nu har johan fixat så man kan kryssa för olika forum som man inte vill se, det e grymt bra, inte alla som vill läsa om t.ex snowboard när man åker skidor och antagligen tvärtom för snowboardåkare..

Sen det här med att ha forumet uppdelat i "jibb" och "storbergs" är en bra idé.. Är man intresserad av storbergs kanske man inte vill läsa om hur man lättast lägger iväg en kangaroo flip och är man intresserad av jibbning vill man kanske inte läsa om hur man lättast håller balansen igenom ett 25m dropp...

Tack för mig

vad har hänt me freeride
ja SNÄLLA fixa detta.. en sektion för typ 16+ eller 18+ skulle inte heller vara helt fel, där de äldre fr-användarna skulle kunna snacka på en jämn nivå utan massa barnsliga påhopp och grammatiska fel från alla kids. För snacka om att tiderna förändras, det dröjer inte förrän det länkas hit från lunarstorm...

vad har hänt me freeride
Jarle sa:

Men det är min teori
Pff, att dela upp sidan skulle bara gora sa att dom dryga personerna skulle samlas pa ett stalle (jibbsidan, ja) och det skulle bli 10ggr varre dar. Det ar i alla fall inte vad jag vill.
Jag tycker BigAirs ide var bra. Stang av folk som inte skoter sig. Sa fungerar det pa Newschoolers.com sen en tid tillbaks; visst kan man alltid skaffa nya konton osv, men det blir battre.
Fixa nagra manniskor som ar ute pa sidan ofta som ocksa kan dela ut varningar och stanga av.
Jag tror det ar viktigt att ta tag i det har innan fler borjar haka pa alla dryga javlar.

Tjo

vad har hänt me freeride
Jag tror knappast att det här är den utveckling någon egentligen vill se på Freeride, men det är bra att den här diskussionen kommer upp. Det viktigaste är väl att den som slutligen bestämmer vem som ska få en varning eller liknande är en objektiv person med sunt förnuft.

Visst skulle Johan kunna sitta och göra det, men det känns som att hans tid kan användas till något mer produktivt. Det bästa vore väl om de som skriver inlägg själva tänker efter och skippar de onödiga kommentarerna. Givetvis måste möjligheten att kritisera finnas, men det bör ju som sagt vara på ett konstruktivt sätt. En viss mån av sarkasm ska väl också vara okej, men återigen använd sunt förnuft!

Senast ändrad:
vad har hänt me freeride
En sak som jag har märkt eftersom jag åker skidor är att många skidåkare är sjukt dryga. Jag åker inlines nu på sommaren med folk från hela sverige, och jag tycker den scenen känns mycket mycket trevligare.

Senast ändrad:
vad har hänt me freeride
håller med om att attityden har förändrats till det sämre. det vore väldigt tråkigt om det fortsatte och sidan förvandlades till en babbelssite för infantila one-liners. trotts allt finns det fantastiskt mycket bra, intressant och matnyttigt att ta del av. låt det fortsätta så. det har kommit många bra förslag på förändringar och något borde absolut göras. om man vill läsa inlägg som "asså bigair e en snuski typ..." så finns det riktigt bra sidor för det också, men låt oss slippa det här.

vad har hänt me freeride
Många bra förslag har kommit in. Tack så mycket! Jag håller koll på denna tråd så fortsätt fylla på med förslag på hur vi tillsammans ska kunna höja nivån.

vad har hänt me freeride
Har ett till förslag sedan jag lyckades göra bort mig på mitt senaste inlägg.. Har lite för snabba fingrar, vore grymt om man kan ta bort inlägg som man själv skrivit om det råkar bli dubbelpost.. Irriterar mig själv på sådant och nu lyckades jag med bedriften att göra likadant själv.. Dumma mig, man borde lära sig att ta det lugnt och stressa ner :x

vad har hänt me freeride
kanske beror på att alla är sura för att de inte är snö..:/ de är jag ialla fall men jag hoppas jag inte är otrevlig för de..

piiss

vad har hänt me freeride
Forumet "Skidor" har nu delats på sig och resultatet är:
Skidor - Freeride (Diskutera skidutrustning för: Friåkning, Offpist, Puder, Telemark.)
Skidor - Jibb (Diskutera skidutrustning för: Park, Pipe, Rails.)
Mer om det kan du läsa här.

Nästa steg känns nu att ta tag något slags straffsystem. Tråkigt att det ska behövas, men det kanske ändå är enda vägen att gå. Vid en snabb tanke kom jag fram till detta:
1 gult kort = inget
2 gula kort = inget
3 gula kort = avstängning 2 veckor
1 rött kort = avstängning 1 månad

gult = vid lättare överträdelse
rött = grov överträdelse

Känns det rimligt?

Tillbaka
Topp