Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Vad innebär Switch?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Danimal" data-source="post: 16569" data-attributes="member: 14122"><p>Till Johan valis---</p><p>"Typsikt alla skidnördar att härma efter alla snowboard-termer... visserligen är dom tagna från skateboard scenen, men då har dom faktiskt betydelse och inte som på skidor att som bara är rippade rätt av bara för att det låter coolt!"</p><p></p><p>Ok... fakie/switch kommer förvisso från skate...men att dissa skidåkningens baklängesåkande är både skrattretande och lönlöst!</p><p>När man åker fakie/switch på skidor är det verkligen baklänges man åker och inte som ni (jag förmodar att du åker bräda...). </p><p>Snowboardaren vänder bara andra sidan neråt, jag vet att det blir svårare, jag har prövat, men skulle man jämföra snowboardens baklängesåkande (andrasidanåkande) med skidåkningens (verkliga) skidåkande så åker snowboard på SMÖRJ! Både i svårighetsgrad och skönhet...</p><p></p><p>Men för att svara på frågan som startade allt detta, så är fakie/ switch synonymt med att åka baklänges... vara sig det gäller landning eller "take-off"</p><p></p><p>out</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Danimal, post: 16569, member: 14122"] Till Johan valis--- "Typsikt alla skidnördar att härma efter alla snowboard-termer... visserligen är dom tagna från skateboard scenen, men då har dom faktiskt betydelse och inte som på skidor att som bara är rippade rätt av bara för att det låter coolt!" Ok... fakie/switch kommer förvisso från skate...men att dissa skidåkningens baklängesåkande är både skrattretande och lönlöst! När man åker fakie/switch på skidor är det verkligen baklänges man åker och inte som ni (jag förmodar att du åker bräda...). Snowboardaren vänder bara andra sidan neråt, jag vet att det blir svårare, jag har prövat, men skulle man jämföra snowboardens baklängesåkande (andrasidanåkande) med skidåkningens (verkliga) skidåkande så åker snowboard på SMÖRJ! Både i svårighetsgrad och skönhet... Men för att svara på frågan som startade allt detta, så är fakie/ switch synonymt med att åka baklänges... vara sig det gäller landning eller "take-off" out [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Vad innebär Switch?
Tillbaka
Topp