Vad kostar det?

Vad kostar det?
BYGG SJÄLV!
eller köp beggat.
ska du ha en ht eller en fs?
jag tycker ht e softare om man har lite mindre cash.
hellre en lite vassare ht än en halvdan fs. men om du köper en ht får du ränka med att lägga ut 9000-14000 å för en fs 12000+

Vad kostar det?
themessageishidden

Vad har du fått för dig?
Ska det vara billigare att bygga cykeln själv?
Ska han inte ha det bästa och det ska vara någorlunda billigt så är en färdigkomponerad hon från ett större kvalitets märke ex scott kona eller annat med trevlit pris.

Själv vill jag rekomendera Scott expert Racing, som enligt många är en helt underbar mtb med fina lx/deore växlar och reglage.
den besitter även en rock shox dämpare.

En specialized Rockhopper Comp skulle nog sitta som ett smäck den med...

gå in på www.cykloteket.se och hör med dom vad dom tycker, det är en mycket kompetent butik som också har internetbutik.

lycka till

Vad kostar det?
Bygga själv är billigare än köpa fabriks... så ere bara, bättre grejer för mindre pengar... man slipper tex betala för att det står scott på hojen...
Om man nu ska ha märke så er ju Cannondale o kona bäst =)

Vad kostar det?
Jarle... vilken ram hade du tänkt betala för?
en utan märke?
jag vill ha bevis innan jag tror på att det är billigare att bygga själv!

Vad kostar det?
www.wadescycles.co.uk säger jag bara! Storej, om du inte tror att man kan få en egenbyggd cykel billigare än en färdigbyggd hojj så slå upp ögonen! Det är inte ofta man får tag på samma saker på en färdigbyggd cykel som på en egenbyggd och till ett vettigt pris.
Ett vattentätt sätt att fixa billiga cyklar är att beställa från England. Även med alla fraktkostnader så kommer det bli mycket billigare!

Vad kostar det?
TCL... Jag vet inte vad du vill ha cykeln till men jag antog att du inte vill svetta gärnet i ett 5mila spår utan köra mer freeride. Att då rekomendera cykloteket tycker jag är ett rent skämt. Jag tycker bara deras butikspersonal verkar kunna racercyklar och har du tur så hittar du någon som kan lite om xc, men vem vet jag kanske bara har haft otur. Sen har det inga prisvärda freeride hojar heller (bara Kona som knappas kan kallas prisvärt i jämförelse med att köpa beggat). De satsar mer på racer/xc (cross contry).
Scott Expert Racing är just en xc och då ska du gilla uppförsbackar lika mycket som nerförsbackar... och det gör iaf inte jag. Kolla begagnat marknaden på http://www.swebikers.se/.

Om du gillar uppförsbackar så får du fråga någon annan till råds :P

Vad kostar det?
Själv har man en dirt cykel vid namn scott voltage yz 0... den gick på 9k...
Och ska du ha en freeride så tänk inte ens på expert racing.... far har en sån och det är absolut inget för freeride

Vad kostar det?
ett litet tillägg bara... passa er för fäljarna på scott yz 0an... INte så stryktålig som jag hade hoppats... bakfäljen är sne efter en radda med spins

Tillbaka
Topp