vad kostar en säsong?!

A-Karlsson

Ny medlem
vad kostar en säsong?!
Tja ..tänkte dra till anton i början av december någång jag och 4a till...
Om man knegar ihop runt 35-40 lax, måste man knega mkt där nere då för att går runt ?!

/peace

vad kostar en säsong?!
Hur långt är ett snöre?! Beror ju på hur man lever och bor... 40 kakor räcker max tre månader om man inte jobbar och lever snålt...

vad kostar en säsong?!
räkna boende 6laxar i månaden
mat 1 lax i månaden

sen får man ju dra bort 6 laxar för liftkortet
2 laxar för resa dit och tillbaka
då har vi 32laxar kvar att dela upp på en månads kostnad av 7laxar
32/7=4,6 månader ungefär.
alltså har richi fruktansvärt fel.
fel med hela 1,6 månad av 3 vilket är mer än 50% fel.
aj aj inte ska jag handla på jenewein som han räknar inte :)

Jag levde på denna budgeten förra året om man inte räknar med öl pengar och skidutrustning.
Vilket lätt kan dra iväg bra mkt.

vad kostar en säsong?!
Jag vet inte var ni ska bo eller har hittat er boende, men jag har en hyra på ca 2500 kr i månaden, för en del i en lägenhet i cham, vi e visserligen 7 men på 65 m^2. så för 20 k får jag boende, liftkort och resa ner ungefär, sen 2000 kr i månaden för mat å dylikt, alltså 10 k för en säsong, då e vi uppe i 30 k!!

Klart då lever man snålt å man har inga pengar till extra utrustning, men lägger man till 10 k till så har man.

Alltså en 40 k för en säsong.

/Tobias

vad kostar en säsong?!
Frågan var väl om 35k-40k räckte för en säsong i Anton, inte Cham!, eller? Chambenke har försummat ölpengarna och kostnad för skidutrustning... Själv dricker jag inte mkt, men det är väl lätt att som 1:a säsongare att man dricker lite, speciellt om man inte ska jobba. Att man ska klara sig en säsong utan att köpa prylar ser jag som ett mysterium. Har nog inte på mina elva år varit med om att någon inte köper ett par nya skidor, bräda, kläder, lavinutrustning osv. Men jag kan ju ha fel, jag utgår ju bara från mig själv och mina egna erfarenheter av Anton.

vad kostar en säsong?!
man får la passa på och ladda upp med ett sjukt lager prylar hemma innan man drar ner som man framåt vårkanten kan börja sälja av för att överleva. det är min taktik för i vinter ;)

vad kostar en säsong?!
Richi sa att 40lax räkde max 3 månader om man lever snålt
för mig att leva snålt är att leva utan både öl och nya grejer.

Detta året åker jag ner med 20lax bara men det ska nog gå att få det att gå runt det med.
Allting löser sig.

vad kostar en säsong?!
gammalt inlägg men ändå.

ChamBenkeYxan sa:
räkna boende 6laxar i månaden
.
helvete vad dyrt boende, eget rum då eller? nån som kan ge lite fler prisexempel på boende i anton, säsongsboende alltså så man vet vet vad man kan få o hur mycket det går på cirkus bananer?

Senast ändrad:
vad kostar en säsong?!
kom till mig istället, de e gratis
nej men om jag va du skulle jag fixa ihop dom där pengarna, sen skulle jag jobba
lite lätt när man inte har nåt speciellt för sig så man får
chans att "leva livet" lite mer

vad kostar en säsong?!
som det sagts upprepade gånger tidigare. att bo i stanton (typ sunkigt) kostar från 16 euro/natt. kokar ner till typ 4å5 i månaden.

vad kostar en säsong?!
easyD sa:
som det sagts upprepade gånger tidigare. att bo i stanton (typ sunkigt) kostar från 16 euro/natt. kokar ner till typ 4å5 i månaden.
okej, vad e sunkigt o vad e flott i anton då om man fortfarande snackar säsongsboende?

låter ändå dyrt.... tycker att när man ibland läser om boenden lite varstans i alperna så påstår endel att det lätt går o hitta okej boende för runt 2 K medans andra säger minst 5... på samma ort då.

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp