vad kostar ett säsongskort i Cham

7200 eller 5000, billigt så varför inte ta två? bra att ha om man tappar ett... de ger olika tillgång till alla olika system i chamonix... kolla på www.chamonix.com...

vilket ska man ha då?

FMA: är det 613 som gäller i år?

det blir inte billigare om man köper senare på säsongen eller är priset samma hela tiden?

jag shoppar loss åp det dyra, ger tillgång till les houches och typ 15 gånger till grand montets... med båda kan man åka tre dagar i ex. verbier och val d`aosta i italen, kolla på http://ski.chamonix.com/ForSaisonEn.php3#skipass

jag har iof inte varit där förut så vet ej om les houches är nåt att ha osv. men nåt som jag kan rekomendera är att utnyttja de tre dagarna i val d`aosta och monterosa ski, sjukt bra åkning och en upplevelse annars också...

en enkel upp på grand montets kostar 17,30 euro

15 ggr är således värt ca 260 euro, skillnaden mellan cham`ski och skipass mont blanc är 207 euro. Frågan är då kommer man utnyttja 15 ggr?

och är Les Houches nått att ha?

//NEW

De 15 gångerna det talas om är med toppkabinen på grands montets. Det kostar inte 17 euro att ta den. Och man kan köpa olika klippkort för den.

Les Houches är bra vid dåligt väder eftersom det ligger lågt. Finns en hel del kul skogsåkning där. Men de flesta väljer det billigare kortet.

Priset går inte ner senare på säsongen.

Säsongskortet kostar 613 euro. Ta det utan Les Houches. Les Houches är något sämre än hundfjället i Sälen, så det kan du både ha och mista. Toppturerna på Grand Montets kostar 3,5 euro per gång och är du nere för säsongen så har du nog inga som helst problem med att göra av med dessa. Aosta, Verbier och Portes ingår i bägge korten dessutom. Gratis lokalbuss ingår i alla korten så det spelar ingen roll heller. Vi ses i vinter.
Johan. South Bar, Cham.

jag va där förra säsongen då kosta mitt prick 670Euro, men sen måste du fixa försärkingen oxå som gick på 56 Euro tror jag!! piiiiz

Denna tråd hittade du på forum sida 145... no offense men har man inte lite förlite att göra om man sitter o läser forumtrådar så långt ner? :)

snabbt svar AB. Har gått ytterliggare 2 år och vet fortfarande inte vad jag tänkte denna dag, men ner i år igen blir det! Över och ut

Priserna är under revision hela tiden, så det kan vara värt att kasta ett öga på det om du ska ner i år. I fjol var man tvungen att köpa kortet senast 20e november tror jag, för att få 30% rabatt. Då blev priset ungefär som innan (~670e), annars landa det på närmare en tusing om man köpte på plats.

Tillbaka
Topp