Rydellen
Ny medlem
Vad krävs för att få bo i Kanada 5 månader?
Ni gamle rutinerade kanadafantaster kan kanske vara snälla att berätta vad som krävs för att bo i landet ca: 5 månader. Behövs besöksvisum för denna tidsperiod? Vilka kontaktar man för att ordna detta isåfall? Angående jobb har jag hört att det krävs tillstånd för att få jobba, vilket ska vara ganska jobbigt att få eftersom det kräver en hel del från arbetsgivaren?
Är det vanligt att man jobbar svart i tex: Whistler, eller är det bra koll på detta? Vad är vanligt folks inställning till frågan?
En sak till jag funderade på är hur det funkar med sjukvård om det skulle krävas?
Enligt regeringssidan går det inte få "health insurance card" om man inte är Kanadensisk invånare. Hur gör man som besökare? Köper man en lös försäkring?
Skulle gärna vilja ha allmänna tips av någon som gjort säsong där.
Vi åker ca: 1 januari till vancouver och Whistler, hemresan går ca: 1 maj.
Mvh. Emil
Är det vanligt att man jobbar svart i tex: Whistler, eller är det bra koll på detta? Vad är vanligt folks inställning till frågan?
En sak till jag funderade på är hur det funkar med sjukvård om det skulle krävas?
Enligt regeringssidan går det inte få "health insurance card" om man inte är Kanadensisk invånare. Hur gör man som besökare? Köper man en lös försäkring?
Skulle gärna vilja ha allmänna tips av någon som gjort säsong där.
Vi åker ca: 1 januari till vancouver och Whistler, hemresan går ca: 1 maj.
Mvh. Emil
Senast ändrad: