Vad saknar ni i event/tävlingar. Vad vill ni se mer av och vart?

jbom03

Ny medlem
Som tropiken säger.. Skriv förslag..
Ska vi göra lite mera event och tävlingar i Sverige?

nåt måste hända i uppsala, har fan inte hänt nåt skidrelaterat här på skitlänge :/

Jag tycker att man borde göra något slags event för att locka fler tjejer att åka park. Det betyder inte nödvändigtvis att alla killar automatiskt blir uteslutna från evenemanget, alla kan säkert bidra! I nuläget är det inte så många tjejer som åker park vad jag vet i alla fall och det skulle verkligen inte skada om fler brudar skulle våga sig ut bland hoppen och railsen.

Det skulle kunna gå till på olika sätt, men typ någon slags prova-på-dag eller varför inte en par-/lagtävling i slopestyle då minst en i laget måste vara tjej? Om det är de stora hoppen och lite svårare railarna som skrämmer bort nya brudar från tävlingar så kan man till en lagtävling som denna ha en linje som är ganska mycket lättare än vanligt, med mindre hopp och så vidare, men även en svår linje med "normalstora tävlingshopp" osv.

Har man ett fett pris eller något som man går ut med i förväg så kanske fler lag skulle anmäla sig till tävlingen, annars tycker jag att det bara vore en väldigt kul grej!

Senast ändrad:
EVesterlund sa:
Jag tycker att man borde göra något slags event för att locka fler tjejer att åka park. Det betyder inte nödvändigtvis att alla killar automatiskt blir uteslutna från evenemanget, alla kan säkert bidra! I nuläget är det inte så många tjejer som åker park vad jag vet i alla fall och det skulle verkligen inte skada om fler brudar skulle våga sig ut bland hoppen och railsen.
Håller med ovanstående, detta är en riktigt bra idé! :)

Man kanske kan åka runt i Sverige & teama upp sig med de olika backarna som finns, och skapa olika events inom slopestyle, bigair, & railjams. För mig känns det som en win-win, då det ger bra reklam för backarna samtidigt som det kan locka mer folk att få upp ögonen för skidor/snowboard. Plus att det blir ett skönt häng i backen med bra musik, bra folk & jävligt sköna events. :)

Tillbaka
Topp