Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fyfan vad man mår illa av eran marknadsföring utav maxeffekt, ni är helt galet trötta. Det är endast ni i eran "kompiskrets" som rekommenderar hemsidan vilket kanske inte är så konstigt då det var ni som startade den? Som ni håller på kommer ni förhoppningsvis tappa kunder. Ni är raka motsatsen mot vad kahalani är och står för med customerservice, se bara vilken attityd du visar mot potentiella kunder?1357 sa:Först och främst är Kahalani inte Loaded själva, utan dom är så kallade återförsäljare för dem. Dom själva har förmodligen inte valt att följa loadeds goda råd, och beställer förmodligen inte kompletta bräder där ifrån, därav inga shockpads. De beställer alltså separata delar från olika återförsäljare.
Rekommenderar att inte beställa från Kahalani, då dom har haft en massa problem såsom praktexempel att de inte säljer shockpads och har sålt brädor under minimum gränsen, dvs "olagligt" sålt brädorna.
Visst, det funkar säkert utan shockpads, men är verkligen inget att rekommendera för åkare som vill ta det till en ny nivå, se Adam Colton. Gör dina kompisar tricks som t.ex shuvits? Eller turns? Powerslides? Det jag vill komma till är att då du utsätter brädan för tryck i sidled, skrapas det och truckarna sitter inte riktigt på plats, det resulterar i skador på brädorna. Gummit, shockpadsen, är mer fast, trucken glider inte lika lätt, sitter "fast" uta bara helvete, minskar skador etc. Tro mig, åk inte utan shockpads.
Som Johan_SK sa, beställ från maxeffekt, bra servic etc säljer kompletta brädor med spacer, tar emot smällarna istället för att kullagren gör det, har jag läst. Sjukt bra vid trick som shuvits turns powerslides. Maxeffekt säljer brädorna för minimum priset också!
har aldrig förstått det där med abec lager osv. Vad är det och vad gör det för skillnad?Martin248 sa:tack alla jag har beställt en loaded dervish med holey truckar och abec11 strikers 66mm hjul och abec 5 kullager. blev 5 mm pads är det för mycket? hoppas de blir ett bra köpp!
Nej så är det inte, ett kullager med t ex. abec5 kan rulla bättre än ett med abec8. Kvalitén på kullagret avgör hur bra det rullar och det går inte att mäta med någon enhet.Martin248 sa:desto hödre abec deste bättre rullar hjulet som jag har förståt det.
vad betyder det då?jonathan_chips sa:Nej så är det inte, ett kullager med t ex. abec5 kan rulla bättre än ett med abec8. Kvalitén på kullagret avgör hur bra det rullar och det går inte att mäta med någon enhet.Martin248 sa:desto hödre abec deste bättre rullar hjulet som jag har förståt det.
Det är precisionen i kullagret, den spelar dock inte så stor roll när det gäller skate och longboard. Som sagt stirra dig inte blind på siffrorna utan köp något med bra kvalité..Willlmutt sa:vad betyder det då?jonathan_chips sa:Nej så är det inte, ett kullager med t ex. abec5 kan rulla bättre än ett med abec8. Kvalitén på kullagret avgör hur bra det rullar och det går inte att mäta med någon enhet.Martin248 sa:desto hödre abec deste bättre rullar hjulet som jag har förståt det.
Longboardshop.deJohan_Sk sa:Riktigt schysst brädval, men jag skulle inte rekomendera att köpa från longboardshop, då det är från utlandet vilket innebär dyr frakt, tull och moms vilket blir en extra kostnad på ungefär 1000 kr.
Nu är det dock du som har fel, hans brorsa fick betala runt 1000 kr extra när han beställde brädan från england.Gudrunnator sa:Longboardshop.deJohan_Sk sa:Riktigt schysst brädval, men jag skulle inte rekomendera att köpa från longboardshop, då det är från utlandet vilket innebär dyr frakt, tull och moms vilket blir en extra kostnad på ungefär 1000 kr.
de = Deutschland
Deutschland = Tyskland
Tyskland är med i EU, inom EU behöver man inte betala tull, därför tvivlar jag på att din brorsa fick betala tull när han beställde från ett annat EU-land.
M.a.o sluta ljuga.
Ta reda på fakta innan du börjar påstå saker som du uppenbarligen har noll koll på, tull betalas när man beställer saker från länder som inte är med i EU, det räcker inte med att man beställer från utlandet.
Vad säger du nu? Du säger ju själv att England har varit med i EU sen långt tillbaka sen påstår du även att man måste betala tull när man beställer saker därifrån? Inom EU = ingen tull, om dom inte har ändrat det nyligt, i så fall ber jag så mycket om ursäkt och önskar att ni får ett trevligt liv. Sen ser jag ingen anledning för dom att registrera en tysk sida(tyska som "förstaspråk" när man går in på sidan och .de i slutet säger väl det mesta)om dom inte gjorde det bara för att det var kul.Scherrer sa:Nu är det dock du som har fel, hans brorsa fick betala runt 1000 kr extra när han beställde brädan från england.Gudrunnator sa:Longboardshop.deJohan_Sk sa:Riktigt schysst brädval, men jag skulle inte rekomendera att köpa från longboardshop, då det är från utlandet vilket innebär dyr frakt, tull och moms vilket blir en extra kostnad på ungefär 1000 kr.
de = Deutschland
Deutschland = Tyskland
Tyskland är med i EU, inom EU behöver man inte betala tull, därför tvivlar jag på att din brorsa fick betala tull när han beställde från ett annat EU-land.
M.a.o sluta ljuga.
Ta reda på fakta innan du börjar påstå saker som du uppenbarligen har noll koll på, tull betalas när man beställer saker från länder som inte är med i EU, det räcker inte med att man beställer från utlandet.
Och vad jag vet så har England varit med i EU sen långt tillbaks.
http://wiki.answers.com/Q/Is_England_a_current_member_of_the_EU
Den där länken kanske har helt fel du verkar ju ha sån bra koll, vad vet jag?
Så, du kanske ska sluta anklaga andra för att dom ljuger och är korkad o.s.v. när du själv inte har den bästa kollen.
1000kr extra för vad? precis som gudrunnator skrev och som du mycket väl borde veta så gäller inga eventuella tull-pålägg inom EU så varför skulle din "brorsa" behöva betala extra? Med lögner kommer man inte långt, speciellt när man ska driva ett företag.Scherrer sa:Nu är det dock du som har fel, hans brorsa fick betala runt 1000 kr extra när han beställde brädan från england.Gudrunnator sa:Longboardshop.deJohan_Sk sa:Riktigt schysst brädval, men jag skulle inte rekomendera att köpa från longboardshop, då det är från utlandet vilket innebär dyr frakt, tull och moms vilket blir en extra kostnad på ungefär 1000 kr.
de = Deutschland
Deutschland = Tyskland
M.a.o sluta ljuga.
Och vad jag vet så har England varit med i EU sen långt tillbaks.
http://wiki.answers.com/Q/Is_England_a_current_member_of_the_EU
Den där länken kanske har helt fel du verkar ju ha sån bra koll, vad vet jag?
Så, du kanske ska sluta anklaga andra för att dom ljuger och är korkad o.s.v. när du själv inte har den bästa kollen.