Vad ska jag ha för bindningar??

Nickel

Ny medlem
Jag tänkte byta till ett par stabilare bindningar än vad jag har idag (Salomon SP2 och de är lite för veka).
Har nån av er erfarenhet av RIDE SPi-bindning eller av Drake-bindningar.
Vilken bindning och prisklass passar till Solomon Forecast 164? /Nicklas/

Nja...nu är det så att du är inne på snowboard-forumet och skriver och enligt vad jag vet så är "Rossignol Power 120" skidbindningar...

Jag kör själv på ett par Drake F-60 och tycker att de är klockrena. Dock är det ett fabrikationsfel på spännet på just F-60 och vid eventuellt köp se till att fråga om spännet.

Jag körde sönder mitt spänne häromdagen och fick reklamera dem.. utan några som helst problem, då återförsäljaren ska känna till detta fel.

Men i övrigt tycker jag de är ruskigt sköna och rekommenderar starkt Drake-bindningar överhuvudtaget.

Drake F-60 eller Supersport är säkra kort. Rides dyrare modeller är mycket stabila. Som lite outsiders skulle jag rekommendera Bent Metal BMX/BMA eller Flux Super Titan.

Burton misson är stabil som fan nästan för stabil tar några veckor innan man vänjer sig med den riktigt höga back kappan...

Drake är fett sköna..... jag har ett par F-60 mikey leblanc.... dom är itne överdrivet dyra men fett bra

peace

NU VET JAG!
Det verkar som de flesta var inne på Drake. Så jag kollade på Junkyard.se. Där hittade jag ett par Drake Supersport för 1199:-. Ett kap eller hur?
TACK ALLA NI SOM HJÄLPT MIG MED TIPS!!! Jag känner att jag kommer att bli skitnöjd!! Nu på söndag åker jag en vecka till Stöten! Mvh Nicklas

Kolla så de på Junken har rätt storlek. Om jag inte missminner mig så var de som Junken rear ut rätt stora (eller så var de rätt små)..hehe jaja, kolla så att storleken stämmer, med dina fötter.

infästningen på bakre strappen på mina F-60 lossnade också nu i veckan efter bara 2 dagar i backen. Fick dock köpa ett nytt i skidshoppen, men tänker reklamera det i butiken jag köpte det. Den nya strappen från Drake upplever jag som mer gedigen med b.l.a. bättre sömmar.
mvh

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp