Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Vad ska jag ha för sul-jävlar???
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TheMajesticMoose" data-source="post: 1229122" data-attributes="member: 155837"><p>Det är tveksamt om de är kompatibla i grundutförandet. Sulan på pjäxan på bilden är en touringsula som är tjockare än en vanlig alpinsula och den fungerar inte med traditionella alpinbindningar. Det kan hursomhelst finnas två enkla lösningar:</p><p>1. Alla Marker-bindningar märkta med Sole.ID är justerbara för att kunna passa med nästan vilken sula som helst, men jag tror inte att bindningen på bilden är en Sole.ID-bindning.</p><p>2. Till den pjäxan brukar det följa med vanliga alpinsulor. Kolla om du har dem kvar. I så fall är det bara att skruva loss touringsulan och sätta dit alpinsulan istället. Om du har skidor med tech-bindningar också (sådana med piggar som fäster i tån), ska du inte byta sulorna fram och tillbaka hela tiden. Skruvhålen är i plast och slits ut ganska snabbt. Salomon rekommenderar byte max 4-5 gånger under en pjäxas livstid.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TheMajesticMoose, post: 1229122, member: 155837"] Det är tveksamt om de är kompatibla i grundutförandet. Sulan på pjäxan på bilden är en touringsula som är tjockare än en vanlig alpinsula och den fungerar inte med traditionella alpinbindningar. Det kan hursomhelst finnas två enkla lösningar: 1. Alla Marker-bindningar märkta med Sole.ID är justerbara för att kunna passa med nästan vilken sula som helst, men jag tror inte att bindningen på bilden är en Sole.ID-bindning. 2. Till den pjäxan brukar det följa med vanliga alpinsulor. Kolla om du har dem kvar. I så fall är det bara att skruva loss touringsulan och sätta dit alpinsulan istället. Om du har skidor med tech-bindningar också (sådana med piggar som fäster i tån), ska du inte byta sulorna fram och tillbaka hela tiden. Skruvhålen är i plast och slits ut ganska snabbt. Salomon rekommenderar byte max 4-5 gånger under en pjäxas livstid. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Vad ska jag ha för sul-jävlar???
Tillbaka
Topp