Vad ska jag köpa för bräda, boots och bindning?

MED76

Ny medlem
Hej,
skulle behöva lite experthjälp.
Jag är 188cm väger 85kg stl 44 på bootsen. Jag åker max 10 dagar/år. Jag åker mestadels pist, offpist och
skog, alltså inte mycket hopp och sånt.

Det jag beöver hjälp med är alltså tips på en bra prisvärd bräda, boots för breda fötter, samt en schysst
bindning.

Tack på förhand

Men du kan ju fa till lite olika sportaffären som t.ex Stadium..dom har rea nu..annars så om du bestämmer dig fort vilken bräda du vill ha så är det 40% rea på www.junkyard.se denna vecka....en freeride bräda värkar passa dig bra...om du inte hoppar o så så lägg inte ut mer pengar för att få en twintop bräda..

Min budget är inte så jättehög. Budget ca 4000, kanske inte räcker till så mycket men hoppas på att hitta
något på rea. Jag har boots och och bindningar, men dom är lite till åren så jag skulle behöva byta dom också
men det är inte livsviktigt.

en freestyle bräda som är bar är foum destroyer en freeride bräda är burton fish

Skippa Stadium deras rea är kass dom kan tom ibland rea ut förr förra årets prylar under samma pris som brädbutiker gör med årets.

Så gå till en riktig brädbutik och fråga vad dom rekomenderar.

Läs min tråd:
http://www.freeride.nu/forum/thread.php?t=19506

Jag hade samma fråga som dig och jag fick mycket bra svar och erfarenheter (läs mitt senaste inlägg). Men jag är nog mer nybörjare än vad du verkar vara, så ha det i åtanke när du läser min tråd.

Observera bootsen! Salomons boots är lite smalare än t.ex. Burtons boots, så du får nog kolla efter andra boots.

Tillbaka
Topp