Vad ska jag kopa?

Calle1080

Ny medlem
Vad ska jag kopa?
Hej alla!
behover hjalp med vad jag ska kopa!
Vill kopa en skida for 20% pist, 60% offpist och 20% park, jag har ett par monster 75 och vill kopa ett par kompleterande alltsa...
Jag ar 178 cm lang och vager 65 kg, ar en ganska bra akare!

Jag har funderat pa dessa modeller:
Armada ARV
Volkl Mantra
Elan M999

men dessa har jag bara letat upp pa internt sa jag ar oppen for alla foslag, kan dock inte kopa svensak skidor eftersom jag befinner mig i Californien och kommer vara dar i ett ar...

Tacskam for all hjalp jag kan fa!!!

Senast ändrad:
Vad ska jag kopa?
Rossignol B4 178cm kanske. Har den själv och är sjukt nöjd med den. Det går att carva med den och det går att köra kortsväng, 98mm i midja ger bra flyt i det amerikanska pudret och alla skidor funkar i parken (det är till och med en liten turn-up-tail).

Vad ska jag kopa?
Scratch BC, K2 Seth, 4frnt MSP, Dynastar BT, Salomon Gun... Tips på några grejer som nog skulle funka bra. Om du inte har ett par twintips så tycker jag att du skall se till att få det på puderlaggen iaf. De dagar då det är dåligt väder är det kul att kunna nöta lite park och med dessa skidor kan du iaf. snurra 2 varv efter lite övning...
Satsa på nått runt 180 om du vill köra puder, längre kan bli knepigt med din vikt, men 180-skidor klarar du nog!

Vad ska jag kopa?
Thanks guyes, ska till Jackson Hole imorgon, ska kopa ett par skidor da, blir nog Volkl Mantra eller Scratch BC, valde bort b4 for jag inte gillade b3 nar jag testade dem...

Snödjup

Tillbaka
Topp