vad ska man ha!!

Great

Ny medlem
vad ska man ha!!
Hallo!

Ska handla en bräda nu snart, o vet inte vad man ska ha! vad rekommenderas för längd typ, e 168 cm, o hur viktigt e det med längderna!! ge gärna förslag på bra nybörjarbrädor

tack o bock!!!

vad ska man ha!!
Om du själv är 168 cm kan du nog nöja dig med en bräda runt 150-155cm som första bräda. Det är bättre att satsa lite mer pengar och köpa en aning mer avancerad bräda än en nybörjarbräda eftersom du snabbt kommer att ledsna på nybörjarbrädan. Vid denna tid på säsongen kan du dessutom få riktigt bra priser på årets modeller.
/A

vad ska man ha!!
jag tycker inte att du ska investera i en dyr bräda om du inte har åkt så mycket. när man är nybörjare gör det inte så stor skillnad vilken bräda man har.

du kan ju alltid försöka få tag i nån second hand bräda. (burton eller nåt) men var då noga med att stålkanterna sitter fast :) och att de är relativt slipade. kolla också upp så att inte belaget är helt uppåkt och så att bindningarna är hela och fina.
på detta vis kan du få en bra bräda för ett bra pris.

vad ska man ha!!
Sånna där frågor alltid svårt :)

Jag tycker 150 låter väldigt kort jag...
jag skulle säga 153 - 165 eller nåt i den stilen...

Själv kör jag en Extrem på 156 cm som jag tycker bär upp mig bra, men om jag skulle köpa ny hade det nog blivit lite längre eftersom man får bättre stabilitet och landningar i pudret generellt då...

Men ja... åter till brädköp, ifall du är snål tycker jag du ska satsa på kanske nån utav Salomons billigare bräder, Evol eller liknande, det är prisvärda brädor som inte ligger i topp-segmentet...
www.boardstore.nu , säljer bla evol...

För övrigt tycker jag det är tråkigt att det inte finns någon riktig snowboard affär nu för tiden... bara lite sådär ½ seriösa typ oneoff som säljer typ Burton, forum, salomon... iofs bra märken men det skulle vara kul att se fler andra märken som lib teck, Allian osv ute i butikerna, detta hörde iofs inte till frågan men iaf :)

vad ska man ha!!
Köp aldrig kortare än 158.

Anders Eriksson är ordentligt ute och cyklar. Bräd skidförsäljare jo tjena vart då någonstans???

vad ska man ha!!
VIKT !!!!!!! vikt är allt längd är inget....spelar ingen roll hur lång du e ....muskelstyrka, vikt och erfarenhet + åkstil....SKIT i hur långa ni e ! jag lovar det blir mycket bättre då !

vad ska man ha!!
Köp en Burton om du vill ha en bräda som håller en längre tid och dessutom är snygg på köpet.

Om du däremot vill ha något billigare men fortfarande se grym ut i backen, då kan du köpa en Ride bräda...visserligen har ride blivit uppköpt och har tappat lite av sin geniutet men det är fortfarande en bräda som säljer!

_--mvh NIKZO

Tillbaka
Topp