vad ska ni lära er under vintern ?

I3ea sa:
Lära mig hur en jibpark är konstruerad, skapa en egen rak rails och sen åka på den med skidor i olika svårighetsgrader.

Funderar även att träna upp mina färdigheter i snowboard. Vill ju kunna hantera allt åkbart.
Har nu lärt mig det första som jag skrivit upp, tre saker kvar att lära mig.

Lära mig att åka skidor! (a) .. Nej, ärligt talat:
Lära mig hantera switcharna (även switchad åkning)
Träna lite balans
Träna lite snurr
Lära mig reka lite bättre.

Jag tänker lära mig åka skidor... lite mera tekniskt korrekt alltså. Bräda och annat ovidkommande ger jag mig inte på förresten.

Sen vore det ju väldigt kul (åtminstone för självförtroendet) om man kunde öva upp sig en smula i att behärska knähögt fint puder också, så det tänker jag nog gå in för om tillfälle ges.

SethP sa:
Jag tänker lära mig åka skidor... lite mera tekniskt korrekt alltså. Bräda och annat ovidkommande ger jag mig inte på förresten.

Sen vore det ju väldigt kul (åtminstone för självförtroendet) om man kunde öva upp sig en smula i att behärska knähögt fint puder också, så det tänker jag nog gå in för om tillfälle ges.
Word!
Puder kräver viss ansträngning, men det finns heller (nästan) inget bättre!

kemon sa:
Ska träna på att inte vara så feg.
Samma här.

Under förra säsongen tyckte jag att jag fegade en hel del på grund av en olycka som hände när jag var till fjälls gången innan dess. Med rätt teknik (carving) så tror jag att jag kunnat skära igenom snövallen rätt bra, men nu blev det ett kraftigt slag istället och jag for på nacken i en för min del vanskligt hög fart. Det resulterade i tillfällig stödkrage och magnetröntgen för att se att min nacke var okej, och sån tur är var den det. En svullnad i nacken tryckte på någon nerv i ett antal dagar men värre än så blev det alltså inte.

Så den här säsongen blir det, som jag skrev ovan, en del teknikträning. Och så, precis som du skriver, att inte fega för mycket.

Laggen ska ju glöda och snön förångas bakom en! Det blir så mycket roligare då, i pisterna i alla fall. ;)

Tillbaka
Topp