Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vad tror ni om BAM Pindung?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="waxoff" data-source="post: 1195142" data-attributes="member: 99032"><p>Jag tror att man ska se Pindung som ett par vanliga alpinbindningar som Sth2, Pivot o.dyl. som dessutom får gåfunktion inbyggd på köpet. Då hamnar vikten i ett fullt godtagbart intervall. Med alpinbindningens kraftöverföring, dämpning och elasticitet.</p><p></p><p>Att den sen inte kan konkuŕrera mot shift viktmässigt tror jag betyder mindre i det segmentet. Shiftens många rörliga delar i tån i kombo med hyfsat låg vikt behöver nog utvärderas efter längre tids användning också ur ett hållbarhetsperspektiv. Det gäller väl alla alternativ iofs.</p><p></p><p>Många hyfsat liftnära åk når man ju ofta genom att boot-hajka med laggen på ryggan och gåfunktionen i bindningen kanske är mest behövd för att komma tillbaka till liften, inte för att klämma höjdmetrar i massor!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="waxoff, post: 1195142, member: 99032"] Jag tror att man ska se Pindung som ett par vanliga alpinbindningar som Sth2, Pivot o.dyl. som dessutom får gåfunktion inbyggd på köpet. Då hamnar vikten i ett fullt godtagbart intervall. Med alpinbindningens kraftöverföring, dämpning och elasticitet. Att den sen inte kan konkuŕrera mot shift viktmässigt tror jag betyder mindre i det segmentet. Shiftens många rörliga delar i tån i kombo med hyfsat låg vikt behöver nog utvärderas efter längre tids användning också ur ett hållbarhetsperspektiv. Det gäller väl alla alternativ iofs. Många hyfsat liftnära åk når man ju ofta genom att boot-hajka med laggen på ryggan och gåfunktionen i bindningen kanske är mest behövd för att komma tillbaka till liften, inte för att klämma höjdmetrar i massor! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vad tror ni om BAM Pindung?
Tillbaka
Topp