Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Vad tycker folk egentligen om Skistar Åre AB ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Berggrund" data-source="post: 934408" data-attributes="member: 31089"><p>Jag tycker att Skistar har gjort väldigt mycket bra för Åre. Visst är det ibland för mycket vinsttänk och ibland konstiga prioriteringar. Men jag har sett utvecklingen de senaste 15 åren och det som var en död by på sommaren för 15 år sedan är idag en by där många kan bo och arbeta året runt. Det är till stor del skistars förtjänst.</p><p></p><p> Prismässigt kostar det mindre än en större alport och mer än mindre system. Rimligt med tanke på att det faktiskt är Sveriges klart största system. Tycker också de jobbar på bra med att hålla högzonen öppet så mycket som möjligt i ett klimat som är allt annat än gjort för att hålla öppet.</p><p></p><p> När det gäller liftar ser jag framförallt problemen i tott, sadeln och rödkullen där det bildas väldigt långa köer vissa tider på dagen. Där skulle också mer effektiva liftar sprida ut åkare mer på fjället. Här finns en del att göra. Men det är genomgående i alla svenska system. Jag förstår inte förkärleken för ankarliftar som vi har här i Sverige.</p><p></p><p> Snökanon sprutet gör ju faktiskt att vi kan åka hela vägen ner till byn även när det fortfarande är glimrande före på skutan. Spruta på säger jag.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Berggrund, post: 934408, member: 31089"] Jag tycker att Skistar har gjort väldigt mycket bra för Åre. Visst är det ibland för mycket vinsttänk och ibland konstiga prioriteringar. Men jag har sett utvecklingen de senaste 15 åren och det som var en död by på sommaren för 15 år sedan är idag en by där många kan bo och arbeta året runt. Det är till stor del skistars förtjänst. Prismässigt kostar det mindre än en större alport och mer än mindre system. Rimligt med tanke på att det faktiskt är Sveriges klart största system. Tycker också de jobbar på bra med att hålla högzonen öppet så mycket som möjligt i ett klimat som är allt annat än gjort för att hålla öppet. När det gäller liftar ser jag framförallt problemen i tott, sadeln och rödkullen där det bildas väldigt långa köer vissa tider på dagen. Där skulle också mer effektiva liftar sprida ut åkare mer på fjället. Här finns en del att göra. Men det är genomgående i alla svenska system. Jag förstår inte förkärleken för ankarliftar som vi har här i Sverige. Snökanon sprutet gör ju faktiskt att vi kan åka hela vägen ner till byn även när det fortfarande är glimrande före på skutan. Spruta på säger jag. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Vad tycker folk egentligen om Skistar Åre AB ?
Tillbaka
Topp