Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Vad tycker folk egentligen om Skistar Åre AB ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jespersundstrom" data-source="post: 934718" data-attributes="member: 102086"><p>Det du kanske inte märkte var att jag syftade på att den blöta konstsnön är till för att bygga en bas som ska hålla länge. Jag håller verkligen med om att det behövs kanoner för att kunna hålla pisterna öppna en säsong som denna men att det inte skulle gå att ha ett fungerande system med pister som är behagliga att åka i (alltså inte pister med blåis) hela säsongen samtidigt är ju befängt att tro. Om de som pistar backarna skulle se till att inte lämna rena isfläckar utan bara ett generellt hårt underlag i de pister som är öppna skulle det bli oerhört mycket trevligare för alla. Att de skulle vara lata kan jag hålla med om att det är att ta i då det förmodligen inte är de själva som avgör huruvida pisten skall hållas men att lämna stora ytor mellan de områden som de kört (där det då lämnas kockor) tycker inte jag att man bör göra. </p><p></p><p>Det kan inte vara så att åre skiljer sig så oerhört mycket från resten av sveriges och europas skidsystem att man inte kan hålla en pist isfri och säkert pistad för att hålla systemet fungerande. Jag undrar hur andra orter som har samma förhållanden men mindre resurser lyckas så mycket bättre, borde inte skistar som den jätte de är kunna stå för kostnaden att hålla backarna i gott skick?</p><p></p><p>För att summera det hela tror jag inget illa om några av pistörerna utan det är snarare deras styrning från koncernen som är problemet. Sen är jag dock glad för allt gott skistar har gjort för åre i stort!</p><p></p><p>Och tillsist, var det inte åsikter om "skistar åre" som hela tråden handlade om? Det var i alla fall hur jag uppfattade det, och det är väl precis vad jag och alla andra har utryckt?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jespersundstrom, post: 934718, member: 102086"] Det du kanske inte märkte var att jag syftade på att den blöta konstsnön är till för att bygga en bas som ska hålla länge. Jag håller verkligen med om att det behövs kanoner för att kunna hålla pisterna öppna en säsong som denna men att det inte skulle gå att ha ett fungerande system med pister som är behagliga att åka i (alltså inte pister med blåis) hela säsongen samtidigt är ju befängt att tro. Om de som pistar backarna skulle se till att inte lämna rena isfläckar utan bara ett generellt hårt underlag i de pister som är öppna skulle det bli oerhört mycket trevligare för alla. Att de skulle vara lata kan jag hålla med om att det är att ta i då det förmodligen inte är de själva som avgör huruvida pisten skall hållas men att lämna stora ytor mellan de områden som de kört (där det då lämnas kockor) tycker inte jag att man bör göra. Det kan inte vara så att åre skiljer sig så oerhört mycket från resten av sveriges och europas skidsystem att man inte kan hålla en pist isfri och säkert pistad för att hålla systemet fungerande. Jag undrar hur andra orter som har samma förhållanden men mindre resurser lyckas så mycket bättre, borde inte skistar som den jätte de är kunna stå för kostnaden att hålla backarna i gott skick? För att summera det hela tror jag inget illa om några av pistörerna utan det är snarare deras styrning från koncernen som är problemet. Sen är jag dock glad för allt gott skistar har gjort för åre i stort! Och tillsist, var det inte åsikter om "skistar åre" som hela tråden handlade om? Det var i alla fall hur jag uppfattade det, och det är väl precis vad jag och alla andra har utryckt? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Vad tycker folk egentligen om Skistar Åre AB ?
Tillbaka
Topp