Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Vad tycker folk egentligen om Skistar Åre AB ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="limegreen" data-source="post: 994971"><p>(åre-)helvete vad glad jag blev nyss då jag fann denna tråd, har missat den totalt. </p><p>jag avskyr åre mer än tanken på döden. varför? till att börja med så är döden</p><p>något högst naturligt som hör livet till. åre är för mig inget högst naturligt när det</p><p>kommer till det som rör skidåkning. det är ett satans pisshåll. jag börjar i denna ända. </p><p>hjärtat har talat - yes, härligt är vad det är. </p><p></p><p>@ Sveda_och_verk</p><p>du har rätt i att byn är unik. på sitt riktigt vidriga och okloka sätt. varför? därför att </p><p>flera människor (oklara siffror på hur stor andel %..) som vistas/bor där sitter fast i/lever </p><p>ut sin egen litenhet, men framförallt verbala förljugenhet. dessvärre är min bild ej hela </p><p>sanningen, då livet är som en bred tavla. dessvärre känner jag personligen att jag måste </p><p>skjuta från höften och spy galla över åre då jag från djupet av mitt unga hjärta föraktar </p><p>platsen å det grövsta. det är icke helt ovanligt att man är ett offer (alltså fanbärare) för </p><p>freddy rheins osunda politik.</p><p></p><p>nu är det färdigskjutet. för den som vill läsa har jag skrivet mycket skit om åre som jag står för,</p><p>i mina tidigare foruminlägg. i diskussioner på stan genom åren, med "vanligt hederligt folk"</p><p>har det framkommit att många skruvar på sig, ler konstigt eller delar mina uppfattningar rakt</p><p>av - då åre kommit på tal. det har t.ex. varit personal inom skistar å uppe på hc i åre, random fjällfolk man stött på runt om i landet, go-jämtar (de finns de oxå!) samt östersundsbor. för att nämna några. </p><p>så du som har problem med min s.k. bitterhet - tänk om, tänk klart. det skall jag iaf ut och göra nu</p><p>i den fagra vinternatten. å svaret är neej, jag behöver inte och skall ej åka dit mer. </p><p>detta är ej ett sorts hat-inlägg, bara min ärliga åsikt. jag ber om ursäkt till er som trivs i/uppskattar åre, jag vill ej på något sätt förstöra er glädje. dock hoppas jag att fler vågar ta strid för förljugenhet inom kommun/turism-näring i den dalgången. men även vuxnas kollektiva ljug vad det gäller globala frågor.</p><p></p><p>(obs! kan du bortse från allt jag mumlat om ovan, det finns en del go men överskattad skidåkning i de krokarna, ändock)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="limegreen, post: 994971"] (åre-)helvete vad glad jag blev nyss då jag fann denna tråd, har missat den totalt. jag avskyr åre mer än tanken på döden. varför? till att börja med så är döden något högst naturligt som hör livet till. åre är för mig inget högst naturligt när det kommer till det som rör skidåkning. det är ett satans pisshåll. jag börjar i denna ända. hjärtat har talat - yes, härligt är vad det är. @ Sveda_och_verk du har rätt i att byn är unik. på sitt riktigt vidriga och okloka sätt. varför? därför att flera människor (oklara siffror på hur stor andel %..) som vistas/bor där sitter fast i/lever ut sin egen litenhet, men framförallt verbala förljugenhet. dessvärre är min bild ej hela sanningen, då livet är som en bred tavla. dessvärre känner jag personligen att jag måste skjuta från höften och spy galla över åre då jag från djupet av mitt unga hjärta föraktar platsen å det grövsta. det är icke helt ovanligt att man är ett offer (alltså fanbärare) för freddy rheins osunda politik. nu är det färdigskjutet. för den som vill läsa har jag skrivet mycket skit om åre som jag står för, i mina tidigare foruminlägg. i diskussioner på stan genom åren, med "vanligt hederligt folk" har det framkommit att många skruvar på sig, ler konstigt eller delar mina uppfattningar rakt av - då åre kommit på tal. det har t.ex. varit personal inom skistar å uppe på hc i åre, random fjällfolk man stött på runt om i landet, go-jämtar (de finns de oxå!) samt östersundsbor. för att nämna några. så du som har problem med min s.k. bitterhet - tänk om, tänk klart. det skall jag iaf ut och göra nu i den fagra vinternatten. å svaret är neej, jag behöver inte och skall ej åka dit mer. detta är ej ett sorts hat-inlägg, bara min ärliga åsikt. jag ber om ursäkt till er som trivs i/uppskattar åre, jag vill ej på något sätt förstöra er glädje. dock hoppas jag att fler vågar ta strid för förljugenhet inom kommun/turism-näring i den dalgången. men även vuxnas kollektiva ljug vad det gäller globala frågor. (obs! kan du bortse från allt jag mumlat om ovan, det finns en del go men överskattad skidåkning i de krokarna, ändock) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Vad tycker folk egentligen om Skistar Åre AB ?
Tillbaka
Topp