Vad tycker ni?

Milanomartin

Ny medlem
Vad tycker ni?
Det är så här att jag har tänkt och göra en första alpenresa.
Har bara åkt skidor 2 gånger tidigare och det var as kul.
Det är bara till St Anton jag vill elelr nåt annan ställe som har lika bra backar och uteliv.

Jag tycker det är svårt o hitta billiga paket, jag vill ha allt klart eftersom det är första gången.
Har inte hittat för under 5000kr och de e lite dyrt för min smak.(thailand 6500kr 2 veckor med hotel)(solfaktor.se)

Men tänkte att jag kan snickra ihop en egen resa dit.
Har hittat flyg för ca 1000kr t&R Köpenhamn - Wien sen fick jag tips om man kan ta tåg in till St Anton på 3 timmar.

VIll har boende för 4 pers i St Anton och inte utanför, nån som kan rekommendera nåt bra o billigt ställe.

Så vad tycker ni ska jag försöka snickra ihop ett pris eller gå på nåt paket.
(Har inte skidor heller det måste hyras.)

Vad tycker ni?
Bara till st.anton eller liknande..

Jisses. Du har cirkta 40 andra ställen i Europa du kan ta med i beräkning då; Och St.Anton har faktiskt riktigt dåliga pister ! Om du vill åka bra pist åk inte till st.anton.

Men st.anton är grymt, puder och fest. Men pist... Nja.

Vad tycker ni?
Hmm jag vet inte vad menas med offpist och pist, sorry är inte så instatt på de.
Har tidigare bara åkt i Vallåsen och det var bra och kul är nog ute efter såna backar, kanske det är såna backar som kallas pist?

Vill helt enkelt åka skidor med varierande backar och bra utelive, vilket ställe rekomenderar ni och går de bra och åka i början av december?

Någon bra sida som har billiga paketpriser får gärna rekomenderas, buss eller flyg kvittar.

Vad tycker ni?
Första gången i alperna, då kommer du bli sjukt nöjd vart du än åker. Välj vilket ställe som helst av dom lite mer kända. St. Anton, Val Thorans, Bad Gastien, Val d'Isère eller typ vilket ställe som helst. Dom flesta välkända är säkra kort. Italien (Monte Rosa) har ett grymt liftsystem dock är jag osäker på hur partylivet är där men det kanske nån annan har koll på?

Buss eller flyg? Absolut flyg! Har åkt buss alldeles för många gånger och det finns faan inget värre än alla sunkiga, sjukt dyra stopp i tyskland och värken man har i hela kroppen efter att ha lyckats sova 4 timmar sittandes. Nä, flyg & tåg låter som en klockren kombo.

Good luck.

Vad tycker ni?
rollingsnow.se hadde en resa för 5500 allt ingick fast då med buss och till ALPE D'HUEZ e det nåt ställe jag ska åka till då jag är ute efter o festa också?

När burkar sista minuten priserna drroppa in?

Senast ändrad:
Vad tycker ni?
Om du bara har åkt skidor 2 gånger kmr du som sagt nog bli nöjd vart som helst me de verkar som om utelivet styr resan?

Vad tycker ni?
Ncke sa:
Om du bara har åkt skidor 2 gånger kmr du som sagt nog bli nöjd vart som helst me de verkar som om utelivet styr resan?
Helt rätt utelivet är ett måste när jag planerar min resa, synd att det ska vara så dyrt.
Kan ta mig till wien t&r med flygg för 1000kr blir det dyrt sen från Wien till St Anton?
För kommer jag dit så kan jag beställa boende/liftkort m.m från internet.

Vad tycker ni?
Milanomartin sa:
Hmm jag vet inte vad menas med offpist och pist, sorry är inte så instatt på de.
Har tidigare bara åkt i Vallåsen och det var bra och kul är nog ute efter såna backar, kanske det är såna backar som kallas pist?

Vill helt enkelt åka skidor med varierande backar och bra utelive, vilket ställe rekomenderar ni och går de bra och åka i början av december?

Någon bra sida som har billiga paketpriser får gärna rekomenderas, buss eller flyg kvittar.
Pist är när backarna är pistade, altså hårt underlag dom det bara är att glida fram på.. offpist är när det är högre upp på ett berg där det är lös snö och du måste ha mer teknik för att ha skidorna ovanför pudret... om du går in på videoklipp och väljer kategoring Skidor - Big Mountain och kollar på lite olika där så kommer du förså vad som är vad, tyvärr så kan jag inte hjälpa dig med några olika resemål eller priser, sorry
Men hoppas du hittar nått och kan utveckla dig!
Ha de gött

Vad tycker ni?
TheFibretech sa:
Milanomartin sa:

Pist är när backarna är pistade, altså hårt underlag dom det bara är att glida fram på.. offpist är när det är högre upp på ett berg där det är lös snö och du måste ha mer teknik för att ha skidorna ovanför pudret... om du går in på videoklipp och väljer kategoring Skidor - Big Mountain och kollar på lite olika där så kommer du förså vad som är vad, tyvärr så kan jag inte hjälpa dig med några olika resemål eller priser, sorry
Men hoppas du hittar nått och kan utveckla dig!
Ha de gött
offpist är allt utanför pisten, därav namnet.

Tillbaka
Topp