Våga hoppa, och hur?

• Trådstartare Trådstartare chillere
  • Start datum Start datum
C

chillere

Guest
Våga hoppa, och hur?
Jag är ny i parken och jag vågar knappt hoppa de stora hoppen.. Och om jag nu gör det vad ska jag göra? Några tips till en nybörjare? Jag har åkt skidor i rätt många år men det är just med twintips jag har börjat med nu.

Förresten är det försent att börja med det här när man bara är 15? Alla i min ålder är redan skitbra och kan en massa.

Våga hoppa, och hur?
Klart att de inte är försent, är ju bara en fördel av att ha börjat tidigare. Börja i små hopp, sen större och större. Vågar du inte, går de inte helt enkelt!

"When I get scared, I stop being scared and be awesome instead. True story!" Tänk på de. Haha!

Våga hoppa, och hur?
hoppa i röda tills du är 100% säker och utan vingel, sen tar du dom svarta och nöter. vet inte direkt hur man ska förklara hur du ska göra när du hoppar direkt
och de är väl aldrig försent att börja?;)

Senast ändrad:
Våga hoppa, och hur?
Börja i smått som föregående tipsare skrev, inte nödvändigtvis i parken. Mycket sitter i knoppen, en grundtanke är att det är du som ska hoppa hoppet och inte hoppet som ska slunga iväg dig.

Våga hoppa, och hur?
Snacka med dom som kör på dom större hoppen så att du lär känna dom och börja åk med dom. Du kommer lära dig fortare och dom ger dig säkert tips på det som skall förbättras. Ett het tips är att till exempel åka bredvid dom när dom kör på kicken på de svarta hoppen o så kör du på sidan av den o hoppar över kanten till landnigen till en början, så att du får in den rätta fartkänslan. Jag kan lova dig att om du vågar dig på att köra på ett svart hopp men har för lite fart o landar helt platt på platån kommer det ta lååång tid innan du vågar dig på ett nytt försök.

De är väl vad ja kan tillälgga till de som redan sagts, alltså de me att känna sig 100% säker med att hoppa på de mindre hoppen o så :P

Senast ändrad:
Våga hoppa, och hur?
När du väl skall börja hoppa åk lite bredare isär med skidorna, många nybörjare åker med dom tätt ihop för att "det ser coolare ut". Åk med dom kanske axelbrett eller lite mer. När du väl ska hoppa är positionen viktig. Stå på hela skidan och ha absolut inte förmycket bakåtvikt. Kan sluta mycket illa speciellt om du inte vågar att hoppa riktigt och bangar på kicken, sett detta många gånger och det brukar inte alltid sluta lyckligt. Böj på bena och tryck ifrån litegrann när du lämnar kicken/hoppet. Det (tycker jag) ger bättre balans i luften. Men precis som HJ-Design sa, åk med dom som e bättre å redan kan, känn in farten. BRukar vara mycket lättare då.

"Rails in the garden"

Tillbaka
Topp