Våga stå på brädan igen?

En_Gurka

Ny medlem
Våga stå på brädan igen?
Tjäna!

Två dagar innan skolavslutning var ju ute o körde med longboarden
Brädan svängde men inte jag så att säga... Resultatet blev ärr lite över allt på kroppen samt ett brutet ben i handen och ett i armen.
Det hela var inte så hemskt egentligen, förutom att jag var tvungen att ha gips i 4 veckor men det kunde ha blivit upp till 12 så jag är ganska nöjd! ;)

Men, känner mig väääldigt tveksam till att stå på brädan igen. Självklart vill jag det, det är skitkul! Dock så är man kanske lite "nojig" efter en sådan här händelse.

Hur brukar ni tänka och agera efter att ni ramlat och skadat er för att våga åka igen?

Våga stå på brädan igen?
Gissar att du bröt båtbenet när du nämner 12v? :)

Alltså gillar du det så på det igen bara!

Det låter kanske som du inte har åkt jättemycket så börja lite smått och när det går fort, ha vikten på framfoten för släpper du så du inte har någon vikt där så kan framtrucken svänga precis som den känner för och det är då det blir som du säger "Brädan svängde men inte jag" :)

Börja platt och kör lungt och försiktig, få in att man ska ta fart och bromsa med bakfoten då pusha och bromsa mongo (alltså framfoten) är en dålig idé pga den anledningen som jag skrev tidigare :)

Senast ändrad:
Våga stå på brädan igen?
linder sa:
Gissar att du bröt båtbenet när du nämner 12v? :)

Alltså gillar du det så på det igen bara!

Det låter kanske som du inte har åkt jättemycket så börja lite smått och när det går fort, ha vikten på framfoten för släpper du så du inte har någon vikt där så kan framtrucken svänga precis som den känner för och det är då det blir som du säger "Brädan svängde men inte jag" :)

Börja platt och kör lungt och försiktig, få in att man ska ta fart och bromsa med bakfoten då pusha och bromsa mongo (alltså framfoten) är en dålig idé pga den anledningen som jag skrev tidigare :)
De misstänkte att det va båtbenet, men som tur var var det inte det! :)

Och mycket riktigt har jag inte åkt särskilt länge och kan knappt bromsa eller svänga, haha

Tillbaka
Topp