Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Våga vägra duke?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Adde01" data-source="post: 608628" data-attributes="member: 102139"><p>Hmm, upptäckte just att det inte verkar finnas några kompromisser när det gäller bindningar. Helt ny Marker Duke bindning paj under 3:e skiddagen i Vemdalen, och vad var det som gick paj...jo den där jäkla tåplattan (AFDn?). </p><p>Konstruktionen och materialvalet är ju ett skämt (ok det var -22, men ändå!?). Kör man lite hårdare i t.ex. pisten så får man se upp, för det är inte säkert grejorna håller. Eftersom de var nya ställde jag inte upp till mer än DIN 7-8. Trampade ur ena bindningen (den som senare gick sönder) två gånger i kraftig sväng innan jag ställde upp DIN till 9. Senare under dagen upptäckte jag att plasten som håller tåplattan var spräckt och plastbitar lossnade. </p><p>Det är inget problem att plocka bort AFD, frågan är om man kan få loss en ny? Det borde vara svidande åtgång på dessa, någon som vet var lagret finns?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Adde01, post: 608628, member: 102139"] Hmm, upptäckte just att det inte verkar finnas några kompromisser när det gäller bindningar. Helt ny Marker Duke bindning paj under 3:e skiddagen i Vemdalen, och vad var det som gick paj...jo den där jäkla tåplattan (AFDn?). Konstruktionen och materialvalet är ju ett skämt (ok det var -22, men ändå!?). Kör man lite hårdare i t.ex. pisten så får man se upp, för det är inte säkert grejorna håller. Eftersom de var nya ställde jag inte upp till mer än DIN 7-8. Trampade ur ena bindningen (den som senare gick sönder) två gånger i kraftig sväng innan jag ställde upp DIN till 9. Senare under dagen upptäckte jag att plasten som håller tåplattan var spräckt och plastbitar lossnade. Det är inget problem att plocka bort AFD, frågan är om man kan få loss en ny? Det borde vara svidande åtgång på dessa, någon som vet var lagret finns? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Våga vägra duke?
Tillbaka
Topp