Val av all mountain bräda/bindningar

Varsa

Ny medlem
Ska köpa helt nytt i år men är väldigt okunnig förutom lite information som jag hittat i "Svar till alla som skall köpa ny snowboard!" och övrigt på nätet.
Är 185 cm lång och väger 80kg. Har endast åkt ett par gånger men lär mig snabbt.

Har redan bestämt mig för ett par Burton Ion boots i strl 10.5 (43or).
Kommer mest köra fort i pisten men vill även testa på off-pist och gillar att leka. Har funderat på om en lite längre och hårdare 160-ish bräda skulle passa mig bra, bootsen är ju ganska små och borde funka bra i en inte alltför bred bräda? Har kollat lite på Rossignol One Mag 163cm vilket kanske skulle funka.

Vill antingen köpa någonting väldigt billigt/begagnat för att kunna byta upp mig nästa år eller köpa någonting dyrare max 5000kr som jag kan ha några år.

Har lyckats se att det är bra mycket billigare på ebay vilket ju inte är dumt men jag har absolut ingen koll på brädor och bindningar.
Någon som har konkreta tips på bra bindningar/brädor som passar min stil och ekonomi? Vill gärna ha nya typen av bindningar som är skålade och spänner över tårna. Samt vanliga spännen inte flow.

Hej!

Första intrycket är att 5000kr för bräda, boots och bindningar i november/december inte är speciellt mycket om man ska se det som något lite dyrare köp. Min bräda/boots/bindningar kostar dryga 10 000 :- nu (jag fick det mycket mycket billigare under våren/sommaren/i usa) och då är det långt ifrån det dyrarste man kan köpa.

Men för att återgå till saken! Hollywood.se är bra att ha och göra med och de säljer ut Nitro brädor till fina priser!

Nitro Slash 163:
http://shop.hollywood.se/webshop/gu...query_type=&maxhits=300&article=932053&query=

Kika även på Ride Concept TMS (Finns på Stadium och på Junkyard).

Bindningar väljer du bäst själv men Stadium har t ex. Burton Freestyle för runt 1500 :-, Misson eller Cartel för lite mer peningar om du har råd. Mission ska vara bästa bindningar för pengarna enligt många sidor.

Mvh
Peter

Senast ändrad:
Ne mycket pengar är det ju inte, ursäkta om jag var luddig, jag menade 5000kr för endast bräda och bindningar. 5000kr är alltså exklusive bootsen.
Bootsen kostar ju 3500kr så 1500kr att röra sig på för bräda och bindningar är ju uteslutet!
Hollywood har jag inte kollat på det ska jag göra med detsamma!

Mvh
Daniel

Senast ändrad:
Håi!Titta också på www.ikomsport.com dom säljer brädor rätt så billigt. Jag bestälde min ny Rossignol där.

Tillbaka
Topp