Hjälp med längd på bräda för all-mountain

Sebbe00

Medlem
Tja!
Mitt namn är Sebbe och jag har åkt bräda nu i 3 säsonger en vecka om året mest off pist uppe i Kittelfjäll och skulle säga att jag är medelgod åkare. Jag har spanat in Salomon Assasin som min do it all bräda och hittat en i 153cm till ett riktigt kap med Salomon district bindningar.
Är denna bräda för kort och borde jag titta på 156 istället eller kommer den här att vara en bra bräda att utvecklas på trots att den är lite kortare än andra brädor jag tittat på.

Jag är 178 cm lång
Väger 70 kg
Skostorlek 43

Ser fram emot att höra era åsikter och idéer

Sebbe

Jag skulle rekommendera 156 och med tanke på din skostorlek kanske även en wide version som även den kommer att hjälpa i puder.

Själv åker jag en capita mega merc i 157 Jones stratos 156 och jag är 180 och väger 75kg.

Okej, tusen tack för snabbt svar!
Jag skulle rekommendera 156 och med tanke på din skostorlek kanske även en wide version som även den kommer att hjälpa i puder.

Själv åker jag en capita mega merc i 157 Jones stratos 156 och jag är 180 och väger 75kg.
Okej, siktar på det då. Har du även några brädor förutom Assassin som du skulle kunna rekommendera till mig. Kikat lite på Capita Mercury 157 Jones Mountain Twin 158W och Burton Skeleton Key (osäker på längd dock)

Det beror ju lite på hur din åkstil ser ut. Om du tex gillar att åka switch så ska du ha något som är mer åt twin hållet dem som du nämner passar bra in på det och är väl ganska likvärdiga.

Vill du har något mer åt puderhållet så kommer Burton skeleton key fungera bra, Jones stratos, Capita navigator, något från Korua transition finder eller pencil, Bataleon cruiser.

Finns recensioner på youtube för nästan alla brädor.

Tillbaka
Topp