Val av pistskidor
Har lite ångest för vilka skidor jag ska välja. Har de senaste åren nästan uteslutande åkt på bredare skidor 104-115 mm midja. Sålde nu mina Anima och tänkte införskaffa ett par pistskidor. Har testat en del pistorienterade skidor på skidtester de senaste 2-3 säsongerna och var nästan helt säket på att ett par RTM 86 var det jag ville ha.
Nu har jag hunnit testa ytterligare några modeller och fastnat för följande
Völkl Deacon 74
Line Supernatural 86
Extrem Frontier 80
Black Crows Vertis
Deacon 74 eller Supernatural 86 är de som jag tyckte kändes allra bäst.
Har ju ett par Line SD 104 som fungerar bra till uppkörd pist och offpist och tänker därför att Deacon inte blir för smala (vill ha lite kortare radie 15-18m) Har testa dem på lite mjukare och uppkört underlag och tycker att det funkade fint. Tror det var 179cm jag testade.
Det talas ju annars mycket om att man bör välja ganska bred midja på pistskidor också för att de ska funka hela dagen.
Vad säger ni, ska man gå på ett par Deacon 74 eller Supernatural 86 eller kanske t.o.m. 92? (samma svängradie på dessa)
Frontier var ju också riktigt sköna men tyckte de två ovan stack ut lite mer.
Supernatural har vär inte ändrat konstruktion sen de kom för en 4-5?år sen eller.
Nu har jag hunnit testa ytterligare några modeller och fastnat för följande
Völkl Deacon 74
Line Supernatural 86
Extrem Frontier 80
Black Crows Vertis
Deacon 74 eller Supernatural 86 är de som jag tyckte kändes allra bäst.
Har ju ett par Line SD 104 som fungerar bra till uppkörd pist och offpist och tänker därför att Deacon inte blir för smala (vill ha lite kortare radie 15-18m) Har testa dem på lite mjukare och uppkört underlag och tycker att det funkade fint. Tror det var 179cm jag testade.
Det talas ju annars mycket om att man bör välja ganska bred midja på pistskidor också för att de ska funka hela dagen.
Vad säger ni, ska man gå på ett par Deacon 74 eller Supernatural 86 eller kanske t.o.m. 92? (samma svängradie på dessa)
Frontier var ju också riktigt sköna men tyckte de två ovan stack ut lite mer.
Supernatural har vär inte ändrat konstruktion sen de kom för en 4-5?år sen eller.
Senast ändrad: