Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Val av pistskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1227336" data-attributes="member: 144594"><p>Har själv Deacon 80 och är kanonnöjd. Så om du vill ha något i samma stil som 84 men lite mjukare/förlåtande som kräver litet mindre energi särskilt i lägre farter, så... Det finns nog inget "sämre" och "bättre" här, mer en smaksak med stora överlapp. Valde själv 80 för att ha en skida som är litet "snällare" mot mig när trötthet och andra distraktioner från verkligheten sätter in.</p><p></p><p>Fast jag måste erkänna att jag saknade en bredare och stadigare skida när jag fick för mig att leka lokomotiv i tungjobbad uppkörd pist, men hade kul där ändå.</p><p></p><p>Har insett att jag oftast sysslar med piståkning så jag valde att optimera den egenskapen men i den "bredare" änden av skidtypen. Både Deacon 80 och 84 försöker ju överlappa gränsen mellan ren pist och allmoutain-skidor.</p><p></p><p>Har iofs läst (men ej testat) att Deacon v.werks faktiskt inte är som "84++" utan snarare mer lättåkt. Men de kostar ju en del, så då skulle jag hellre istället lägga pengarna på två par, en mer pistorienterad skida och komplettera med en andraskida typ Enforcer 100.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1227336, member: 144594"] Har själv Deacon 80 och är kanonnöjd. Så om du vill ha något i samma stil som 84 men lite mjukare/förlåtande som kräver litet mindre energi särskilt i lägre farter, så... Det finns nog inget "sämre" och "bättre" här, mer en smaksak med stora överlapp. Valde själv 80 för att ha en skida som är litet "snällare" mot mig när trötthet och andra distraktioner från verkligheten sätter in. Fast jag måste erkänna att jag saknade en bredare och stadigare skida när jag fick för mig att leka lokomotiv i tungjobbad uppkörd pist, men hade kul där ändå. Har insett att jag oftast sysslar med piståkning så jag valde att optimera den egenskapen men i den "bredare" änden av skidtypen. Både Deacon 80 och 84 försöker ju överlappa gränsen mellan ren pist och allmoutain-skidor. Har iofs läst (men ej testat) att Deacon v.werks faktiskt inte är som "84++" utan snarare mer lättåkt. Men de kostar ju en del, så då skulle jag hellre istället lägga pengarna på två par, en mer pistorienterad skida och komplettera med en andraskida typ Enforcer 100. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Val av pistskidor
Tillbaka
Topp