Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Val av pjäxor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 940401" data-attributes="member: 12152"><p>Välkommen till forumet!</p><p></p><p>Om inte ett pjäxköp ska bli en riktig chansning i ditt läge så måste man gå till en, eller gärna flera, välsorterade pjäxbutiker och få vägledning om vad man ska välja. Då får du en grundidé om ungefär vilken lästbredd och flex du ska välja. Därefter är det bara att testa så många som möjligt inom den valda kategorin. Det tar tid och måste ta tid. Ta inte första bästa som känns bra, utan testa verkligen igenom så mycket som möjligt och vid flera skiljda tillfällen. Efter att ha testat drösvis med pjäxor så kommer du efterhand få en bild av vad du vill ha. </p><p></p><p>Har man inte möjlighet att komma till en bra butik kan man fortfarande ha nytta av att åka runt till ett antal Stadium/Intersport/Team Sportia-butiker och testa sortimentet de har där. Man lär sig mycket av att testa olika märken och modeller, även om det bara är på butiksgolvet. </p><p></p><p>Välj alltid en så liten och så smal pjäxa som möjligt. Försök att hitta en modell som passar bra från början, men det är ofta svårt att få helt perfekt passform direkt. Då är pjäxan oftast för stor. Räkna med att du får anpassa skalet en del innan du blir nöjd. </p><p></p><p>Extrem PT är en riktigt bra skida och ett bra val, om du söker en skida som i första hand går riktigt bra i pisten, men som ändå klarar offpist helt ok.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 940401, member: 12152"] Välkommen till forumet! Om inte ett pjäxköp ska bli en riktig chansning i ditt läge så måste man gå till en, eller gärna flera, välsorterade pjäxbutiker och få vägledning om vad man ska välja. Då får du en grundidé om ungefär vilken lästbredd och flex du ska välja. Därefter är det bara att testa så många som möjligt inom den valda kategorin. Det tar tid och måste ta tid. Ta inte första bästa som känns bra, utan testa verkligen igenom så mycket som möjligt och vid flera skiljda tillfällen. Efter att ha testat drösvis med pjäxor så kommer du efterhand få en bild av vad du vill ha. Har man inte möjlighet att komma till en bra butik kan man fortfarande ha nytta av att åka runt till ett antal Stadium/Intersport/Team Sportia-butiker och testa sortimentet de har där. Man lär sig mycket av att testa olika märken och modeller, även om det bara är på butiksgolvet. Välj alltid en så liten och så smal pjäxa som möjligt. Försök att hitta en modell som passar bra från början, men det är ofta svårt att få helt perfekt passform direkt. Då är pjäxan oftast för stor. Räkna med att du får anpassa skalet en del innan du blir nöjd. Extrem PT är en riktigt bra skida och ett bra val, om du söker en skida som i första hand går riktigt bra i pisten, men som ändå klarar offpist helt ok. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Val av pjäxor
Tillbaka
Topp