Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Val av pjäxor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 940471" data-attributes="member: 12152"><p>Alpingaraget och andra kvalitetsbutiker i Sverige är inte direkt kända för att vara billiga, men de har heller inte några överpriser, utan brukar hålla sig till ungefär rekommenderade utpriser. Jämför du med alternativa kanaler som Tyskland, England osv, så ligger svenska butikers priser generellt sett betydligt högre, framförallt när det gäller skidor, men det är knappast några nyheter. När det gäller pjäxor däremot så är skillnaden inte alls lika stor, och ibland obefintlig. Lägger man sedan till aspekten att ett pjäxköp är otroligt mycket mer komplext än att handla ett par skidor, så tycker jag att det är tveklöst bäst att handla i Sverige. Jag köpte nya pjäxor på Alpingaraget i höstas, helt enkelt för att jag tycker att några av de som jobbar där är suveräna att ha att göra med när det gäller pjäxor. Skidor däremot kan jag själv, och då är jag inte alls beroende av hjälp från en butik. </p><p></p><p>Tilläggas bör också att jag faktiskt dessutom tyckte att jag fick ett riktigt bra pris på mina pjäxor. 3000kr för ett par sprillans Rossignol WC 130 (samma som den mer kända Lange RS 130) var inget att bråka om. Fjolårs iofs, men de är identiska med årets. </p><p></p><p>En snabb titt på AG:s webshop visar att du har flera bra alternativ i 3500krs-prisklassen. Tex Atomic Burner 120, Lange Rx100 och 110, Ross Synergy 110 och Experience 120, Tecnica Inferno Blaze osv. Det är säkert likadant hos de andra.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 940471, member: 12152"] Alpingaraget och andra kvalitetsbutiker i Sverige är inte direkt kända för att vara billiga, men de har heller inte några överpriser, utan brukar hålla sig till ungefär rekommenderade utpriser. Jämför du med alternativa kanaler som Tyskland, England osv, så ligger svenska butikers priser generellt sett betydligt högre, framförallt när det gäller skidor, men det är knappast några nyheter. När det gäller pjäxor däremot så är skillnaden inte alls lika stor, och ibland obefintlig. Lägger man sedan till aspekten att ett pjäxköp är otroligt mycket mer komplext än att handla ett par skidor, så tycker jag att det är tveklöst bäst att handla i Sverige. Jag köpte nya pjäxor på Alpingaraget i höstas, helt enkelt för att jag tycker att några av de som jobbar där är suveräna att ha att göra med när det gäller pjäxor. Skidor däremot kan jag själv, och då är jag inte alls beroende av hjälp från en butik. Tilläggas bör också att jag faktiskt dessutom tyckte att jag fick ett riktigt bra pris på mina pjäxor. 3000kr för ett par sprillans Rossignol WC 130 (samma som den mer kända Lange RS 130) var inget att bråka om. Fjolårs iofs, men de är identiska med årets. En snabb titt på AG:s webshop visar att du har flera bra alternativ i 3500krs-prisklassen. Tex Atomic Burner 120, Lange Rx100 och 110, Ross Synergy 110 och Experience 120, Tecnica Inferno Blaze osv. Det är säkert likadant hos de andra. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Val av pjäxor
Tillbaka
Topp