Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
val av skida, går det att kombinera?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="metalic" data-source="post: 787685" data-attributes="member: 114303"><p>Hej alla glada åkare!</p><p>Grym forum där jag lärt mig massa nya termer :D </p><p>Behöver lite hjälp dock: jag tänkte för denna säsongen köpa nya skidor men vet inte riktigt vad som kan passa. </p><p>Älskar att åka i skogen och offpist, men även kul att dra iväg ibland på pisten, dra några svängar... </p><p>Jag är 181 cm lång, väger runt 76 kg och åkt nog varje år iallafall 10-15 dagar i trysil eller något svenskt fjäll, är nog medelbra troligtvis som åkare.</p><p></p><p>Nu vet jag inte om det är så men ju bredare skidan är desto långsammare går de, men mer stabilt? Många tipsar om 105-110 mm, är det vart jag borde lägga mig också? Monteringen av bindningarna: mitten eller bak? Läste om Dynafit är det de jag borde satsa på? </p><p></p><p>Ang skidor: Rossignol S6 BC, eller någon variant av K2? Känns som en jätte djungel det här. </p><p>Öppen för vad som egentligen. </p><p></p><p>Tack!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="metalic, post: 787685, member: 114303"] Hej alla glada åkare! Grym forum där jag lärt mig massa nya termer :D Behöver lite hjälp dock: jag tänkte för denna säsongen köpa nya skidor men vet inte riktigt vad som kan passa. Älskar att åka i skogen och offpist, men även kul att dra iväg ibland på pisten, dra några svängar... Jag är 181 cm lång, väger runt 76 kg och åkt nog varje år iallafall 10-15 dagar i trysil eller något svenskt fjäll, är nog medelbra troligtvis som åkare. Nu vet jag inte om det är så men ju bredare skidan är desto långsammare går de, men mer stabilt? Många tipsar om 105-110 mm, är det vart jag borde lägga mig också? Monteringen av bindningarna: mitten eller bak? Läste om Dynafit är det de jag borde satsa på? Ang skidor: Rossignol S6 BC, eller någon variant av K2? Känns som en jätte djungel det här. Öppen för vad som egentligen. Tack!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
val av skida, går det att kombinera?
Tillbaka
Topp