Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
val av skida, går det att kombinera?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="metalic" data-source="post: 787725" data-attributes="member: 114303"><p>Tack så jätte mycket för svar Jarle. </p><p>Jag kan nämna att jag faktiskt inte ägt några skidor innan, utan varit ungdomsledare och påsåvis kört med vad de haft, oftast inget speciellt liksom. Dock sist jag körde hade jag lånat ett par vita Rossignol twintip med mittmontering (vita), dessa tyckte jag inte alls om, de var långsamma och konstiga i svängarna (kanske bara jag).</p><p></p><p>Jag skulle nog säga att finns chansen kör jag offpist anytime. Så kanske 65/35% ungefär... Beror lite på gänget man är med. </p><p>Förstår att det är svårt att bara nämna enstaka, men är nog inte allt för kräsen ändå. Blir ju första skidan så att säga <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /></p><p></p><p>Behöver pjäxor också men det rekommenderas att man skaffar customfit alltså? Kan vara en bra ide för jag får alltid blodstopp när jag åker haha (testat nog 5-8 olika pjäxor).</p><p></p><p>Vet faktiskt inget om DIN-skalan.. men även där, bara det liksom är bättre än normen så är jag nog nöjd. </p><p>Hoppas jag inte slösar din tid <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="metalic, post: 787725, member: 114303"] Tack så jätte mycket för svar Jarle. Jag kan nämna att jag faktiskt inte ägt några skidor innan, utan varit ungdomsledare och påsåvis kört med vad de haft, oftast inget speciellt liksom. Dock sist jag körde hade jag lånat ett par vita Rossignol twintip med mittmontering (vita), dessa tyckte jag inte alls om, de var långsamma och konstiga i svängarna (kanske bara jag). Jag skulle nog säga att finns chansen kör jag offpist anytime. Så kanske 65/35% ungefär... Beror lite på gänget man är med. Förstår att det är svårt att bara nämna enstaka, men är nog inte allt för kräsen ändå. Blir ju första skidan så att säga :) Behöver pjäxor också men det rekommenderas att man skaffar customfit alltså? Kan vara en bra ide för jag får alltid blodstopp när jag åker haha (testat nog 5-8 olika pjäxor). Vet faktiskt inget om DIN-skalan.. men även där, bara det liksom är bättre än normen så är jag nog nöjd. Hoppas jag inte slösar din tid :) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
val av skida, går det att kombinera?
Tillbaka
Topp