Micke-A
Medlem
Val av skidor
Hej, och ledsen att det kommer en till liknande tråd som det redan finns massor av..
Jag skulle behöva lite hjälp med val av skidor.
Jag är 187 cm lång och väger 87 kg.
Problemet är att jag vill hitta en skida som passar till all slags åkning.. En kväll i backen, en vecka i riksgränsen, för att gå kortare turer med, för att spänna på snöskotern och sen åka orörd snö med, osv osv, och det är där jag går bet, vad skulle passa mig? För dom kommer att användas till allt, men mest i Sverige. Jag bor i norrbotten.
Jag skulle anse mig själv som en hyfsad åkare, slutade tävla när jag var 18, vart i alperna några vändor...
De jag har tittat på, och försökt läsa om är:
Line prophet 115
Völkl Katana
Moment Bibby pro
K2 Sidestash
Salomon Shogun
Eller något helt annat? Och slutligen, vad för längd på skidorna bör jag skaffa?
Tänkte montera ett par marker duke, eller F12 tour på dom.
Är tacksam för svar.
//micke
Jag skulle behöva lite hjälp med val av skidor.
Jag är 187 cm lång och väger 87 kg.
Problemet är att jag vill hitta en skida som passar till all slags åkning.. En kväll i backen, en vecka i riksgränsen, för att gå kortare turer med, för att spänna på snöskotern och sen åka orörd snö med, osv osv, och det är där jag går bet, vad skulle passa mig? För dom kommer att användas till allt, men mest i Sverige. Jag bor i norrbotten.
Jag skulle anse mig själv som en hyfsad åkare, slutade tävla när jag var 18, vart i alperna några vändor...
De jag har tittat på, och försökt läsa om är:
Line prophet 115
Völkl Katana
Moment Bibby pro
K2 Sidestash
Salomon Shogun
Eller något helt annat? Och slutligen, vad för längd på skidorna bör jag skaffa?
Tänkte montera ett par marker duke, eller F12 tour på dom.
Är tacksam för svar.
//micke