Val av skidor?

Parkshreddarn

Ny medlem
Val av skidor?
Tänker köpa ett par skidor och bindningar avsedda för parkåkning när säsongen är över och rean kommer, behöver få lite info om vad jag ska tänka på när jag kliver in i affären, d.v.s. längd, flex, placering av bindning etc. ni kan nog mer om det.. rekommendera gärna en speciell skida också, men säg vad som skulle vara ett rimligt pris för den.
Är 177 lång, väger 70 pannor och är ganska så ny till parkåkningen

Val av skidor?
K2 Domain! Det ska vara en mjuk härlig och lekfull park skida, och många verkar tycka att den är as bra. Det är stor rea på dom nu på Stadium, så kolla där. Och om du ska skaffa en park skida, så borde du nog mitt montera bindningarna. Skidan blir stabilare i luften och det blir lättare att snurra och även åka switch.

Val av skidor?
Det kan vara lite svårt att säga men,
Jag tycker om skidor som är minst lika långa som mig eller nån cm längre.
Flexet är ju lite vad man tycker själv, men jag gillar lite styvare skidor.

Monteringen av bindningar kan vara lite svårare. Ska du bara hänga i parken skulle jag mitt montera dom, men ska du köra lite överallt med dom skulle jag montera dom kanske 4-5cm från "mid sole", därför att det ger dig möjlighet att trycka på lite mer om du vill åka i lite säg... brantare backar.

Jag har själv ett par (lite gamla nu) K2 Silencer, tycker att alla K2's skidor är mycket bra, är dock lite sugen på att skaffa en armada skida.

Skaffa inga plast bindningar, metall håller bättre. LOOK brukar funka mycket bra.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp