Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Val av stabil tech-bindning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="eriC1" data-source="post: 1138981" data-attributes="member: 59831"><p>Om du verkligen vill köra inserts så har du ju möjligheten att köra en köttig alpin bindning, så om du när du turar enbart kräver att du sitter fast bra och är så lätt som möjligt så är väl de bindningar du nämner bra, ZED12 och ATK FR14. </p><p></p><p>Skillnaden i åkning upplever jag dock ganska mkt mellan mina ATK FR12 och Dynafit Radical 2FT. Den ena känns väldigt "tech" och den andra mer mjuk iom elasticiteten i tån. Litar betydligt mer på den senare.</p><p></p><p>När jag köpte nya bredare tur/allmtn-lagg nu funderade jag på inserts, men bestämde mig för att bara köra tech och valde årets Dynafit ST Rotation12 som är lite lättare än sin föregångare radical2ft (Runt 600 gram). Kommer funka till all åkning jag gör, och enda gången jag kommer sakna vanliga alpina bindningar är väl om man kör NM eller liknande. </p><p></p><p>Mitt råd till dig:</p><p>1) gör som du tänkt med inserts och sub 400 g bindning</p><p>2) Kör enbart typ Radical 2ft eller ST Rotation 12 eller Vipec</p><p></p><p>Sen beror de väl lite på vad du kör för skidor, hur stor du är och hur stort du går.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="eriC1, post: 1138981, member: 59831"] Om du verkligen vill köra inserts så har du ju möjligheten att köra en köttig alpin bindning, så om du när du turar enbart kräver att du sitter fast bra och är så lätt som möjligt så är väl de bindningar du nämner bra, ZED12 och ATK FR14. Skillnaden i åkning upplever jag dock ganska mkt mellan mina ATK FR12 och Dynafit Radical 2FT. Den ena känns väldigt "tech" och den andra mer mjuk iom elasticiteten i tån. Litar betydligt mer på den senare. När jag köpte nya bredare tur/allmtn-lagg nu funderade jag på inserts, men bestämde mig för att bara köra tech och valde årets Dynafit ST Rotation12 som är lite lättare än sin föregångare radical2ft (Runt 600 gram). Kommer funka till all åkning jag gör, och enda gången jag kommer sakna vanliga alpina bindningar är väl om man kör NM eller liknande. Mitt råd till dig: 1) gör som du tänkt med inserts och sub 400 g bindning 2) Kör enbart typ Radical 2ft eller ST Rotation 12 eller Vipec Sen beror de väl lite på vad du kör för skidor, hur stor du är och hur stort du går. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Val av stabil tech-bindning
Tillbaka
Topp