Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Val av storbergsskida - tips och råd
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FF" data-source="post: 935946" data-attributes="member: 40931"><p>Var hälsad,</p><p></p><p>Kika även på katana, som är en skida med erkänt bra balans mellan köttighet och användarvänlighet. Kuro är mer en pudermaskin än en höjdmetersätande vardagsskida. Sen har du shiru som är nåt slags mellanting.</p><p></p><p>Men smaken är ju som baken, vill du ha raka spett väljer du BD eller dictator, de går säkert bra med din tävlingsteknik och styrka. Även om jag personligen tycker det är tråkigt att åka på såpass raka och styva skidor - då främst i pist och hård snö... BD tycker jag i övrigt verkar vara en puckad skida, så bred och styv men ingen rocker... Som att verkligen be om att få problem med benhinnor osv. Dictator något mer rimlig.</p><p></p><p>Men du borde väl veta hur det är att köra på en styv skida med ~40m radie i pist. Ännu en skida i denna kategori är fred syversens ragnarök, som kan köpas med 40% off nu i chamonix.</p><p></p><p>Har du kännt på alla dessa skidor? Darkside är en ladugårdsdörr som är ganska mjuk vill jag minnas. SS7 är nånstans mitt emellan, i samma kategori som katana och skulle varit mitt val av de skidor du rabbla upp där. Även om jag mycket föredrar katanans rockerprofil framför ss7ans "fempunktsrocker" eller vad det nu är dom kallar det.</p><p></p><p>Vet inte om jag alls hjälpte dig nu med detta inlägg. Men min poäng är att ingen kan berätta för dig vilken skida som passar dig. Det måste du ju egentligen själv komma underfund med. Om du är osäker, finns det väl skidbutiker som brukar låta en prova några olika skidor innan man bestämmer sig för vilka man vill köpa.</p><p></p><p>Lycka till!</p><p></p><p>MVH</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FF, post: 935946, member: 40931"] Var hälsad, Kika även på katana, som är en skida med erkänt bra balans mellan köttighet och användarvänlighet. Kuro är mer en pudermaskin än en höjdmetersätande vardagsskida. Sen har du shiru som är nåt slags mellanting. Men smaken är ju som baken, vill du ha raka spett väljer du BD eller dictator, de går säkert bra med din tävlingsteknik och styrka. Även om jag personligen tycker det är tråkigt att åka på såpass raka och styva skidor - då främst i pist och hård snö... BD tycker jag i övrigt verkar vara en puckad skida, så bred och styv men ingen rocker... Som att verkligen be om att få problem med benhinnor osv. Dictator något mer rimlig. Men du borde väl veta hur det är att köra på en styv skida med ~40m radie i pist. Ännu en skida i denna kategori är fred syversens ragnarök, som kan köpas med 40% off nu i chamonix. Har du kännt på alla dessa skidor? Darkside är en ladugårdsdörr som är ganska mjuk vill jag minnas. SS7 är nånstans mitt emellan, i samma kategori som katana och skulle varit mitt val av de skidor du rabbla upp där. Även om jag mycket föredrar katanans rockerprofil framför ss7ans "fempunktsrocker" eller vad det nu är dom kallar det. Vet inte om jag alls hjälpte dig nu med detta inlägg. Men min poäng är att ingen kan berätta för dig vilken skida som passar dig. Det måste du ju egentligen själv komma underfund med. Om du är osäker, finns det väl skidbutiker som brukar låta en prova några olika skidor innan man bestämmer sig för vilka man vill köpa. Lycka till! MVH [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Val av storbergsskida - tips och råd
Tillbaka
Topp