Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Val av storbergsskida - tips och råd
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 935981" data-attributes="member: 83225"><p>Jag kan bara intyga att Katanan är ett perfekt redskap för att käka fallhöjdsmeter. Jag kör på förra årets modell men vad jag förstått är grundkonceptet detsamma även i år. Det finns också några av förra årets modell på köp och sälj. Skidan är stadig och trygg och kan hålla ett rejält skär i pisten om du skulle känna för det. Trots fullrocker har den ändå ganska lång kontaktyta på kant så den känns inte fladdrig men ändå lättsvängd när du vill köra kortare sväng i lägre fart. Katanan har dessutom mycket metall vilket tilltalar mig. Den blir lite tung i känslan så att säga vilket gör att den upplevs väldigt trygg även i hög fart i uppkörd terräng. </p><p></p><p>Jag antar nu att du är på jakt efter något lite större och då kan det väl också vara värt att kika på Moment Bibby 196. Jag provade den lite i helgen men tyckte den var för mycket skida för mig, alltså kan den kanske vara nåt för dig med tanke på skidtypen du verkar eftersöka.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 935981, member: 83225"] Jag kan bara intyga att Katanan är ett perfekt redskap för att käka fallhöjdsmeter. Jag kör på förra årets modell men vad jag förstått är grundkonceptet detsamma även i år. Det finns också några av förra årets modell på köp och sälj. Skidan är stadig och trygg och kan hålla ett rejält skär i pisten om du skulle känna för det. Trots fullrocker har den ändå ganska lång kontaktyta på kant så den känns inte fladdrig men ändå lättsvängd när du vill köra kortare sväng i lägre fart. Katanan har dessutom mycket metall vilket tilltalar mig. Den blir lite tung i känslan så att säga vilket gör att den upplevs väldigt trygg även i hög fart i uppkörd terräng. Jag antar nu att du är på jakt efter något lite större och då kan det väl också vara värt att kika på Moment Bibby 196. Jag provade den lite i helgen men tyckte den var för mycket skida för mig, alltså kan den kanske vara nåt för dig med tanke på skidtypen du verkar eftersöka. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Val av storbergsskida - tips och råd
Tillbaka
Topp