Val d`Isere vs Chamonix

freeride_nu

Aktiv medlem
Val d`Isere vs Chamonix
Har varit iväg en säsong i St Anton nu. Funderar på var man ska åka nästa år, valet står nog mellen Val d`Isere och Chamonix. Är det nån som har säsongat i Val d`Isere och kan berätta hur det var?
Är även intresserad av att veta hur prisnivån ligger mellan de två ställena och mögligheter till jobb.

Val d`Isere vs Chamonix
Det är klart att du ska till val D.
lungnare och skönare med mindre svenskar. Bra uteliv och lätt att få jobb om man vill. Och som alla vet är ju Cham alpernas rövhål

Val d`Isere vs Chamonix
visserligen har jag inte mer än passerat genom chamonix men jag har inte blivit lockad av att stanna där... valdisere däremot har det mesta... lite jobbigt liftsystem men ändå mycket bättre än chamonix ( av vad jag hört)

Val d`Isere vs Chamonix
Du ska till Cham där jag gjort två säsonger. Mkt fetare åk än nån annanstans. Var annars kan du få 2800 fallhöjdsmeter puder på ett åk. Otroliga couloirer i alla svårighetsgrader. Dessutom är cham en stad så det finns annat att göra än supa på kvällarna.

Val d`Isere vs Chamonix
tja! Va i Chamonix vecka 10 i år.
Resan med boende å helpension gick lös på c:a 6000kr, liftkortet ingick också!
Alla beresta människor som vi träffade sa att Chamonix var den bästa skidorten. Och för att inte tala om off-pisten!!!!
Tips i Chamonix: Les Grands Montets, Kings Club, South Bar, Wild Wallabies!

Val d`Isere vs Chamonix
Tjenare jag undrar bara om du är intreserad av att dela lägenhet i chamonix eller val disere säsongen 01/02.
Åka typ i mitten av december och komma hem i slutet av April början på maj??
Maila mej om du är intreserad.

Hälsningar Oscar.

Val d`Isere vs Chamonix
Det var nästan rätt. Ända felet var dicks fucking jävla kuk-bar. Den suger som satan. Visserligen är det inte svårt att få gratis inträde en hel säsong men en öl för 70 spänn är det inte många säsongare som har råd med. Det absolut bästa stället är the jekyll. Chambre nuef ska inte glömmas heller. helt ok.
ja förresten, vandrarhemmet chamoniard volant är jävligt bra åxå. mycket bättre än vagabond. vagabond suger.

Val d`Isere vs Chamonix
jag vet inte var du får det ifrån? att påstå att chamonix är alpenrnas rövhål är ungefär som att säga att sälen knäcker fetast i sverige. du skriver bara om jobb och uteliv så jag fruktar att du försummar det vesäntliga, skidåkningen. visserligen har val d riktigt bra åkning men det tar ungefär två veckor att åka sönder hela skiten. ska man ha en skön säsong så vet nog alla att det är cham som gäller. ok jag kan väl hålla med om att det är en jävla puderhysteri i cham till skilnad mot val d. man när det väl kommer en puderdag är det nästan som att vinna 2 miljarder på lotto! nej cham är bättre än val d men varför välja alperna när canada finns. lizard bowl here I come!!!

Val d`Isere vs Chamonix
Hej!
Jag kommer tillbringa februari månad i Chamonix eller Val. Är intresserad av att hitta någon/ra som kan tänka sig att dela lya.

Jonas

Tillbaka
Topp