Val d"Isere

Cityangels

Medlem
Val d"Isere
Är längtan stor eller ? Som bara den. Den 15 februari så bär det av till Val d"Isere för en månads skidåkning.

Skulle vara kul och träffa andra svenskar där nere. Så skall du ner under tiden så hör av dig. Skulle vara kul och parta på kvällarna... på dagarna är det ju ändå full rulle i offpisten :-)

Hoppas nu bara att det kommer en massa snö... ser lite dåligt ut just nu.

Val d"Isere
Det är nog inga problem att träffa svenskar där nere, finns massor att välja på... Säkert hundratusen svenska säsongare där.

Val d"Isere
Gå till Victors på afterski eller på kvällen. Det är ett svenkägt ställe där det nästan bara är svenskar. och alla säsongare hänger även där.

Val d"Isere
Inte på Victor"s. Dom har infört nakenförbud redan nu?!?! Och hittills har bara januari passerat.

Vad som hänt framåt slutet av mars går bara att spekulera i?
Förra året var det förbjudet att ha huvudbonad på sig i baren på after-skin redan i februari. Antagligen måste man kalla alla för Ni och ta i hand å buga vid hälsningsfrasens uttryckande långt innan påsken kommit. Högt i tak och flott skall det va!

Val d"Isere
Örrö JCM.. Jag greppar inte det här me victors egentligen.. Har Ferrin fått foten eller? Va ere egentligen för folk som har stället i år?

Val d"Isere
Väälkommen till denna oas i alperna. Undertecknad kommer att patrullera gatorna och se till att inget stör det upptåg och evenemang som löper av stapeln på småtimmarna. Ett tips är att hänga i Dolomites bar. Kändistätt och klackarna i taket. Kom dock tidigt - blir snabbt fullt och vakten i dörren är dyr att muta!

Ses! /SF

Val d"Isere
Stefan: Ferlin är skibum detta år. Han jobbar om de ber honom, vilket inte sker efter ett visst uppträde (eller tio) dagarna efter jag förflyttat mig från den sletna jevvla hålan. Även Hans-Dietrich som inledde förra året som hotellchef är på plats - som skibum. Men vägrar jobba. Dock finns Hans-Dietrichs efterträdare på plats som tog firmans ägare på orden "Vi gör Victor"s till Valdisease"s Café Opera" - vilket i sig var festligt redan när Kicki-Love uttryckte det hela för många utskällningsårsedan. Dessutom har "Chateau Ludmilla" fått en hel del energitillskott detta år så nybörjarpersonalen vet inte riktigt vilken fot de skall stoppa i syltburken.

Svarta Faran: vad gäller Dolly så har bossen där fått en sista varning från "högre ort" att han måste sluta umgås med brantåkarklanen a.k.a. fakirerna (nämnda ovan) - annars har han inget jobb. Exakt samma ultimatum som fick Hans-Dietrich att förra året ögonaböj slänga in handduken, rusa ut på andra sidan baren och drämma till.

Så snart finns ett jobb på Dolly ledigt. Vad är oddsen för att det blir jag som blir uppringd? Cirka -42 spansk skala är min gissning!

Val d"Isere
JCM: Message received, loud and clear!

Förstår inte varför det är så hårdnackad stämning i extremkoncernen. Valdi"s Café Opera kommer aldrig att fungera utan att Micke Persbrandt och Torsten Flinck flygs ner varje vardagskväll för att sprida gemyt och förvåning.

Håller fortfarande på Dolly som mysigaste kramstället med drinkar som Flaming Hairdryer och Burning Salmons on Ice m.m.

Den hårt utskällande tror-hon-är-16 gamla HC:n K har setts i Götet vid ett flertal tillfällen. Jag har tyvärr inte sett någon förbättring i hennes uppträdande eller humör. Kan ju alltid hoppas att spårvagnarna hittar rätt!

Val d"Isere
HC:n K har setts gå på stadens gator, K-yzarC försökte köra över henne men hon halkade undan. Enligt vissa outtalade rykten skall hon se ut som "ett vilddjur i sängen"!

Valdiseases svar på Café Opera? Visst. Men jag föredrar haket under fotbollsveckorna faktiskt.

Så Svarta Faran; har du jobbat i närheten av HC-K eller är du, som jag och många fler, också platinakortinnehavare i klubben "killar som kicki hatar"?

Tillbaka
Topp