Val d`Isere

therese_lindh

Ny medlem
Val d`Isere
Vill bara komma kontakt med ex- och blivande Val d`Isere-säsongare. Behöver lite peppning att jag har valt rätt ort och lite tips(ville egentligen inte skriva det sista för alla gör det, men det är ju det man behöver, tips alltså...).

Val d`Isere
Har bara varit där en vecka med jag kan ju garantera att där så gott som ALDRIG är någon kö i liften. helt fantastiskt!!!

Val d`Isere
Att de har vinflaskor som kostar 28000Kr på ICA-butiken (typ ica) uppe i byn säger en del om snobbfaktorn och matpriserna där. Storhandla istället din mat i byn Bourg st. maurice på affären Super U. billigt och bra, stort sortiment. Du kan får snabbt lift ner till bourg om du inte har bil.
ha det så kul

Val d`Isere
Klart du har valt rätt ort, allt för ofta blir det till vad man gör det till och jag skall se till att säsongen i val D kommer bli helt underbart grym!
Jag skulle rekomendera att inte ta ett heltids jobb eller liknande kan bli väldigt lite åkning, va hellre där nere kortare tid om man inte hinner slita ihop pengarna.
Många jobb är 6 dagar i veckan och betyder 12 dagar egen åkning på 3 månader i stället för 90!!

Val d`Isere
hej jag och tre kompisar ska också till val d. jag vet själv inte så mycket om stället men jag tänkte tipsa om jobb. sök på chalet (gästhus) i val d, finns ganska mycket jobb inom den branchen och man brukar normalt få boende i jobbet och andra mindre löner i form av pengar, liftkort, ev bil, m.m.

har du själv några tips om val d så är jag idel öra..

jens

Val d`Isere
jag var i val d förra säsongen. Jobbade ifs heltid. dvs 6 dagar i veckan men jag hade skitkul!

det hotell jag jobbade på hette Le Samovar och låg i La daille.

Är det någon som är villig att jobba hårt så ville chefen där anställa svenskar även kommande säsong. hör gärna av er om ni har några frågor

Val d`Isere
bästa baren helt klart lille dansken... all heder åt danskarna!

hoppas att jag kommer iväg en vecka iaf. i år till denna underbara by!! framför allt var skidåkningnen kanon!

Tillbaka
Topp