val d'iser eller val thorens?

najni

Ny medlem
ska åka ner den 10 feb och stanna till mitten av april. Väljer mellan val thorens eller val d'isere, vilket ska jag ta?

gillar mest röda backar, är ingen offpist åkare men vill testa, behöver ha ett jobb därnere och så skönt folk och fest.

tacksam för svar och gärna motiveringar:)

/nina

Tja...

...bra val båda två. Vet inte vilket ställe som är lättast att få jobb på. Har haft några vänner som lätt fått jobb nere i val T, dock mest på barer. Vidare finns det ju mer övriga aktiviteter att söka jobb på nere i val T, t.ex. badet och sporthallen... ...vild gissning, kanske lättare i val T.

Dock är ju Val D så underbart gött... ...riktigt mysigt och grymmt bra kalas... ...men som sagt det är ju "ganska" dyrt att leva i val D.

hur som helst kommer du ha de grymt skönt.

By the way, kommer nog glida ner en vecka nu till helgen till T eller D, tror det blir D...

MVH//

Jag skulle själv lätt ha valt Val d'Isere. Val thorens har inte direkt några super backar enligt mig, mer kvantitet än kvalitet. Val d'Isere har redigt sköna och breda backar, med sjukt bra variation osså. Egentligen är åkningen ganska densamma i Val d'Isere och Val Thorens, den största skillnaden mellan dem e nog själva byn. Val thorens e en liten betong by, inte speciellt mycke affärer eller restauranger. Val dIsere är en väldigt charmig gammal by som e hyfsad i storlek. Fin fina restauranger må ja säga. Ja tror no att det e lättare att få jobb där, ja har ju ej nån erfarenhet av jobbsökning där men iaf, det finns fler butiker o sånt där.

Hade ja vart du så skulle ja nog valt Val D'isere. Mycket trevligare by och skönare åkning!
Fast detta e mellan dom två... för hade ja valt helt själv så skulle jag lätt ha valt Chamonix!!!! Grym åkning, både i, men framförallt utanför pisten!! Byn e dessutom fett mysig. Stort, mycke affärer och restauranger!!!!

Men de e ju ditt val...

Tillbaka
Topp