Serre Chevalier, Le 2 alps eller Val Thorens?

allian

Medlem
Hej!
Ska dra iväg med polarna v 12, vilken skidort ska vi välja?

För o nackdelar, lista gärna.

Jag har varit en del i alperna och är ganska erfaren men inte mitt sällskap, men alla föredrar svarta o röda backar. För min del gärna bra off pist.

vad säger ni?

Val Thorens - bra fest, snösäkert sent på säsongen tack vare hög höjd, enormt system. Finns inga träd som skyddar vid dåligt väder, mycket skiffersten som repar dina skidor i offpisten och ful by.
Serre - mindre bra fest, mer gemytlig stämning och bra skogsåkning. Överlag ett trevligt system tycker jag. Kan vara dåligt snöläge i slutet på mars för offpist pga långt söderut, vilket samtidigt kan ge fin vårskidåkning. Mindre folk än Val Thorens.
Les Deux Alpes har jag aldrig varit i men ligger också ganska långt söderut på väg mot Serre.
Hur gamla är ni? Är ni lite yngre och intresserade av lite afterski så tycker jag ni skall välja Val Thorens.

Hej!
Ska dra iväg med polarna v 12, vilken skidort ska vi välja?

För o nackdelar, lista gärna.

Jag har varit en del i alperna och är ganska erfaren men inte mitt sällskap, men alla föredrar svarta o röda backar. För min del gärna bra off pist.

vad säger ni?
I det området är Alp D heuz min favorit.
Men är det dåligt väder är Serre bättre. Har ni bil. Bo i Briancon och uforska alla mindre pärlor runt om.

Tillbaka
Topp