Val D'isère 2015/16 Säsonga

hedvigs

Ny medlem
Hej!

Jag är en tjej på 19 år som funderar på att åka till Val D'Isère januari-februari 2016. Fler svenskar som ska säsonga där 2015/2016? Hade varit kul att samla ihop ett helt gäng svenskar och dra dit!

Någon som varit i Val D'Isère? Vad tycker ni om att säsonga där? Är det lätt med boende och jobb?

Halloj!
Jag har också tankar på att åka ner till alperna denna vinter och letar också boende eftersom jag för närvarande åker ner själv. Jag tänker mig nog att bara jobba någon dag i veckan eftersom jag hellre spenderar dagarna i pudret. För jobba har jag ju gjort under sommaren ;)
Har själv kollat på St Anton som säsongsort men är öppen för nya förslag.

För övrigt är jag en go och aktiv kille som tar studenten detta år (fyller alltså 19). Pysslar med lite blandat skoj som klättring och har intresse för fotografering.

Du hittar mig både här och på Facebook som Albin Jidorf :D

Gjorde säsong där för 2 vintrar sedan, nov - maj! Sinnessjukt bra snöår (följt av två nu mindre bra), helt otrolig snö och snöfall från dec. till mars (4,5m vid nyår).

Överlag är Valdi rent skidåkningsmässigt asbra, med massor av lättillgänglig offpist, helt okej park och bra pistsystem. Ihop med Tignes så är det jäkligt stora ytor att röra sig på, även om jag och de jag åkte med spenderade nästan hela säsongen i Fornet.

Jag var skitnöjd med min säsong, hade otroligt kul! Bra blandning av folk, mycket britter som dominerar utelivet men även en hel del svenskar/danskar(om man jobbade för Langley, vilket jag gjorde). Ska tydligen ha blivit mer svenskar de senaste säsongerna med.

På jobbfronten är det rätt så trixigt, då den största delen av barjobben(Dansken, Dicks/Morris samt Doudounne(eller hur fan det stavas) och Langley till stor del rekryterar innan säsongen. Att åka ner i januari(utan att prata franska) för att få jobb under någon månad känner jag kan vara i stort sätt omöjligt, men chansen finns väl. Ska det ner och "säsongas" så ska det ju göras en hel säsong liksom.

Finns på PM för fler frågor!

Tillbaka
Topp