Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Val d'Isère utan jobb men med en Sony PMW-EX1
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="karln" data-source="post: 610817" data-attributes="member: 61849"><p>Vimeo tycker jag känns betydligt proffsigare än youtube, har du tid, ork och designskills så är ju en egen sida helt klart bäst. Jag har 3gb utrymme och fri trafik på one.com för 500nånting om året det funkar för mig men blir nog lite tight om man ska ha mycket hdvideo. kolla parknpow.com/caliblog och se hur vi gjorde förra säsongen med lite embeddade filmer och sånt. </p><p></p><p>Men jag vet inte om det riktigt skulle passa dig, du borde ju ha typ ett inlogg till varje kund där deras fil finns för dem att göra vad de vill med. Vissa kanske vill göra sina egna edits och då kan du ju erbjuda dem råmaterialet genom att bara lägga upp det på en filserver egentligen kan du ju använda det bara som en transportlösning där filmen du gjort ligger uppe en vecka och sen tar du bort den från servern och lägger upp igen om det skulle efterfrågas då ackumuleras inte lika mycket data.</p><p></p><p>Jag fattar ditt problem med filteranvändning nu. Du borde nog skaffa en mattebox ändå <a href="http://cgi.ebay.com/PROAIM-Mattebox-V-11-Rod-Support-Matte-Box-fr-5D-7D-d90_W0QQitemZ380198873633QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item58859e6a21" target="_blank">http://cgi.ebay.com/PROAIM-Mattebox-V-11-Rod-Support-Matte-Box-fr-5D-7D-d90_W0QQitemZ380198873633QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item58859e6a21</a> är nog det enda som är i en prisklass där du kan få någon form av Return on investment.</p><p></p><p>I den här editen [MEDIA=vimeo]8136276[/MEDIA] används kranen jag länkade till hela tiden. Kran har ett ganska smalt användningsområde precis som headcam eller en dolly men kan ge krydda till dina produktioner. det får det att se väldigt proffsigt ut. Jag har ingen erfarenhet annat än att jag filmade min verkstad när jag byggde kranen. Jag ska prova att använda den på allvar nu när jag åker till Californien till helgen</p><p></p><p> Om du bara ska ta 10€ per timme är det inte mycket utrymme för investeringar om du inte bara gör det som en rolig grej och kan acceptera att gå back. Gör du det för att överleva så föreslår jag att du inte funderar en sekund till utan bara går ut och övertalar folk att de behöver en kameraman =) filmar med vad du har och lägger upp materialet på vimeo. </p><p></p><p>Skulle vara jätteskoj att se vad du åstadkommer lägg upp en länk här när du har lagt upp nåt material, jävligt kul initiativ.</p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="karln, post: 610817, member: 61849"] Vimeo tycker jag känns betydligt proffsigare än youtube, har du tid, ork och designskills så är ju en egen sida helt klart bäst. Jag har 3gb utrymme och fri trafik på one.com för 500nånting om året det funkar för mig men blir nog lite tight om man ska ha mycket hdvideo. kolla parknpow.com/caliblog och se hur vi gjorde förra säsongen med lite embeddade filmer och sånt. Men jag vet inte om det riktigt skulle passa dig, du borde ju ha typ ett inlogg till varje kund där deras fil finns för dem att göra vad de vill med. Vissa kanske vill göra sina egna edits och då kan du ju erbjuda dem råmaterialet genom att bara lägga upp det på en filserver egentligen kan du ju använda det bara som en transportlösning där filmen du gjort ligger uppe en vecka och sen tar du bort den från servern och lägger upp igen om det skulle efterfrågas då ackumuleras inte lika mycket data. Jag fattar ditt problem med filteranvändning nu. Du borde nog skaffa en mattebox ändå [URL]http://cgi.ebay.com/PROAIM-Mattebox-V-11-Rod-Support-Matte-Box-fr-5D-7D-d90_W0QQitemZ380198873633QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item58859e6a21[/URL] är nog det enda som är i en prisklass där du kan få någon form av Return on investment. I den här editen [MEDIA=vimeo]8136276[/MEDIA] används kranen jag länkade till hela tiden. Kran har ett ganska smalt användningsområde precis som headcam eller en dolly men kan ge krydda till dina produktioner. det får det att se väldigt proffsigt ut. Jag har ingen erfarenhet annat än att jag filmade min verkstad när jag byggde kranen. Jag ska prova att använda den på allvar nu när jag åker till Californien till helgen Om du bara ska ta 10€ per timme är det inte mycket utrymme för investeringar om du inte bara gör det som en rolig grej och kan acceptera att gå back. Gör du det för att överleva så föreslår jag att du inte funderar en sekund till utan bara går ut och övertalar folk att de behöver en kameraman =) filmar med vad du har och lägger upp materialet på vimeo. Skulle vara jätteskoj att se vad du åstadkommer lägg upp en länk här när du har lagt upp nåt material, jävligt kul initiativ. Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Val d'Isère utan jobb men med en Sony PMW-EX1
Tillbaka
Topp