Val disere/val thorens

Annarebecca

Ny medlem
Val disere/val thorens
Jag och en kompis ska åka och säsongsjobba i franska Alperna en säsong! Har inte riktigt bestämt oss än ifall det blir val thorens eller val disere! Har lite kontakter på båda ställena. Det vi undrar är ifall någon har några erfarenheter på skidorterna och kanske gjort en säsong där? I så fall: finns det någon boendelista man kan skriva upp sig på i förväg? Är det värt att skicka CV till några arbetsgivare som ni känner till där nere innan man åker ner? När borde man åka ner? Hur benägna är de av att man kan prata franska? Annan värd information?!?

Tack på förhand!

Val disere/val thorens
Kör på Valdisere, ni kommer älska det, säsongade där förra vintern o det va galet bra. Finns ingen boendelista men googla på lägenhet uthyres så hittar du lätt om du börjar nu. Att skicka cv i dagsläget är nog onödigt då de flesta resebolag redan rekryterat färdigt men finns gott om nattklubbar där nere som är lätta att få jobb på. sista veckan i november/början december är det nog bra om du åker ner för att säkert få jobb. Du kommer troligtvis inte prata ett enda ord franska på hela säsongen, otroligt mycket turister och säsongare är främst svenskar o britter.

Här är en film som förhoppningsvis inspirerar till säsong.

Val disere/val thorens
Det är dock lättare att få jobb om du kan franska.
Val d'Isère Agence är största boendeagenturen i byn, googla dem och mejla, de brukar ha en lista på folk som hyr ut hela säsonger.

Val disere/val thorens
Var i Val Thorens förra säsongen och det var riktigt grymt! Men inte riktigt det jag söker. Det var lite för mycket fest och för lite puderfreaks där helt enkelt. Ska ju vara en perfekt blandning gärna tycker jag ;). Hade grymt kul hursom helst. Jag bodde i en lägenhet för jag tror det var 23 000 för hela säsongen och den var ritktigt bra faktiskt. Saknade lite grejer i köket men den var betydligt större än många andra lägenheter vi besökte. Killen jag hyrde av var dansk och hette Martin Lassesen, du kan nog kontakta honom på facebook, vet att han har en del lägenheter i VT.

Du skulle ju kunna söka jobb i förväg genom Langley, de har ett hotell där. Själv jobbade jag lite på ett hotell som hette Carlsberg After-Ski hotel och ägdes av danska Nortlander. Där krävs inte att du kan tala franska iallafall. 2 av de jag bodde med jobbade på 2 olika restauranger/barer och de kunde inte tala någon franska så tror inte det är något du behöver bekymra dig om. Lycka till!

Val disere/val thorens
Halloj!
Jag är en grabb på 21 år som också ska ner för att säsonga i alperna denna vinter 13/14 och siktet är inställt på Val d'Isere efter att ha suttit o jämfört med orter som verbier, st anton, chamonix osv. Var i Val Thorens en vecka förr förra säsongen o de var väldigt schysst o framförallt stort område tycker jag, men själva byn var inte jätterolig samt att i princip all åkning sker på hög höjd(över trädgränsen) vilket inte alltid är kul! Men annars toppen!

Jag, precis som ni, letar också jobb o boende att dela med någon/några eftersom att jag åker ner själv! Om någon är intresserad av att bo tillsammans, hojta till!

Val disere/val thorens
Hej ledsen för sen respons men tack snälla för all information! Har varit till stor hjälp!
Tror det lutar mer mot val D för tillfället!
Har själv varit i Val Thorens en vecka och kan hålla med dig lite m_edrens! Hör av dig i ett pm så kan vi snacka mer om val D!

Val disere/val thorens
tjena

go for val thorens ;-)

billigere

verdens største sammenhængende ort med over 650 km. pist ( vigtigt når man er der for en sæson ) valdi 350 km.

super offpiste

Europas højeste beliggende skiort i 2300 meter valdi 1850m dette betyder at VT er super snesikkert og lang sæson 23/11-13 til 11/5-14

Tillbaka
Topp