Val thorens eller Val disere?

marre2

Ny medlem
Hey allesammans! Jag står inför ett stor dilemma, att välja mellan Val Thorens eller Val disere. Förra året var jag i Val disere udner v.9 men då var vädret kasst och det blev ingen härlig skidåkning. I år överväger jag att åka till Val T men jag kan ej bestämma mig = /.

Någon som har några personliga åsikter? Motivera gärna!

Tack!

Varit i Val thorens de senaste 3 åren ! Sjukt bra uteliv... Mysigt och Enormt bra pister... Som offpiståkare är det dock lite svårare att hitta bra "långa rides" ...

Go Thores om du varit i Disere ! Fakta :P

tack för tipsen! Johan du verkar ju ha koll på utelivet, är det tango som är det bästa eller finns det antal som är sköna?

: )!

VT är grymt! Ska dit i år igen..
OP'n är larvigt lättillgänglig!(Vilket ifs medför att "svensson" å der engländers oxå hittar den..) Ok att det inte är 2500+ fallmeter ala Chamonix(Ytterligare ett tokhett tips på ort!!!), men iom att den inte blir uppkörd på 20 min efter dump så duger den (enligt moi iaf) jäkligt bra.

Tango är goast afterski, å 2för1 i baren mellan hm..typ 20-22?, å Malaysia resten av natten.... om du mot förmodan har spritt i benen kvar efter alla vertikala meter. ;-P

Så jag åker i Johan-S's spår: Go Thorens!!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp