Val Thorens eller Whistler?

• Trådstartare Trådstartare Ede
  • Start datum Start datum

Ede

Ny medlem
Vi är några som har planerat en skidresa vecka 8 nästa år. och är i valet och kvalet mellan europa och nordamerika, Val Thorens och Whistler är de orter jag har kollat in mest. amerika är lite längre bort och totalpriest lite dyrare (vad jag har hittat hitils) men hur det är med skidåkningen? vars är det bättre? kan nån dela med sig av sina erfarenheter?

Tips på billiga flygresor och boende är också välkommet, vi är för nuvarande 3 som ska fara.

var i val thorens med ucpa i påskas och kan rekomendera dom om ni vill få bra åkning.
man åker med guide som har grym koll på stället och kör efter åkarnas önskemål.
negativa med ucpa är att hotellet är sunkit och ligger lite utanför byn..

En vecka blir ju alltid en chansning. Jag skulle säga att det beror på vad ni föredrar. Gillar ni att åka pist SKA ni åka till alperna. Gillar ni park ska ni nog till Whistler. Även om det snöar mer i Whistler blir allt uppåkt snabbare än du kommer ana så stirra er inte blinda på det. Men om ni vill uppleva kanada och det härliga folket som bor Whistler är det ju givet vart ni ska...Frankrike vs Kanada hmmm? ;D haha
Räkna bara inte med massiv-puder-orgi i Whistler då det som alla andra ställen kan ha långa torrperioder och vara varmare än Val Thorens = skare...Och dåligt pistat...
Med tanke på tidsomställningen och hur lite extra det kostar att vara i Whistler 2 veckor istället för 1 rekommenderar jag er att åka till Whistler MINST 2 veckor mot alperna som är bättre för en snabbvisit.

Lycka till att välja!

tack för svaren
vi ska nog snoka runt lite mer innan vi bestämmer oss, det är offpist och puder vi är ute efter i första hand btw

Tillbaka
Topp