Val Thorens... eller???

Templar

Aktiv medlem
Val Thorens... eller???
Hade tänkt att bränna ner till Val Thorens någon gång under Januari - Februari...

Så nu hade jag tänkt att höra med någon som har stenkoll på läget... Finns det bara svindyra priser dit... eller går det att hitta något billigt... Verkar ju vara svårt att hitta något under 10 000:- om man ska ha flyg, liftkort och boende... visst kan man bränna ner med bil, eller buss... men det blir ju dyrare med tanke på utebliven arbetstid...

Kan även tänka mig att sticka till något annat trevligt ställe om det är någon som har något riktigt bra förslag... Gärna ett ställe med mycket puder och utan partyliv med fulla nordbor... :)

//Simon

Val Thorens... eller???
gjorde säsong där förra vintern. Det i grunden danska bolaget northlander e nog billigast. men åk buss, bättre pris, och mer åkning! en bussresa i januari för en eller två personer hittar du nog billigast som sista minuten.

Val Thorens... eller???
Jag tycker du ska ta och åka buss med ucpa. Det du missar i arbetstid är ju bara en fredag (om du nu inte jobbar helger). Då kan du t.ex. v2 komma undan med 5400:- (+100:- för snowboard) och då ingår ju allt, sovbuss från Helsingborg, helpension, liftkort 7 dagar, skidutrustning 7 dagar, skidskola 5 dagar och gratis kvällsarrangemang. (v3, v4, o.s.v.... 5650, 5900, 6250, 6550, 6750 och sen v8, 9 ingen resa avbest.skydd 135:-) men ta en flukt på deras hemsida så tror jag du kommer fastna för dem. www.ucpa.se/vinter/index.htm
Jag ska själv åka med dem sen i mars v.13 och tycker de verka vara ett helbra bolag.
Lycka till!
MVH Otto

Val Thorens... eller???
Bo för i h******lvete inte på UCPA`s bunker belägen en gedigen dagsetapp utanför byn. Bland det sista man ser strax innan inträdet i den gemytliga och genuina alpbyn Val Thoréns. (Det är ungefär 3 chanser på 6 att jag ljög minst 1 gång av 8 i den förra meningen.)
Betraktad på avstånd förs tankarna direkt till filmen Örnästet med den lilla skillnaden att Örnästet (i filmen) faktiskt ligger på ett berg medans UCPA faktiskt ligger på en parkering.
Fast det är klart, är man socialdemokrat och värdesätter att göra saker för andra och sjunga sånger i samkväm och undvika att äga saker själv så är UCPA ett strålande val med gemensamma aktiviteter och gratis utlåning av div alpinleksaker.
Och hur jobbigt är långa promenader när man har gott sällskap?

Kolla kartan innan du bestämmer dig!

(Visste du förresten att val Thoréns är rankat som alpernas 4:e största rövhål? 1:an? Jajjamänsan, där har vi ChamoX!)

//Skit-Mårten-Inga-Märta Nilsson

Tillbaka
Topp